اخبار جمعیت

بازدید هیئت حماس از جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دیدار با دبیرکل جمعیت

هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که از اعضای کمیته اسرای فلسطینی بودند، عصر امروز (سه شنبه) با حضور در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین با دبیرکل و اعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ابتدای این مراسم، حسین رویوران معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیئت حماس، درباره فعالیتهای جمعیت دفاع از ملت فلسطین و خبرگزاری قدس توضیحاتی ارائه کرد.

دلهای تمام مسلمانان، آزادی خواهان و انسان دوستان جهان با فلسطینیان و مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن رحیمیان» دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز خوش آمدگویی به اعضای حماس با بیان اینکه جمعیت دفاع از ملت فلسطین آمادگی دارد تمام امکانات خود را چه در بخش مطالعاتی و چه تبلیغاتی در اختیار گروههای مقاومت قرار دهد گفت: جمعیت دفاع از ملت فلسطین، جمعیت شماست و خبرگزاری قدس تریبون رسانه های ما نیز که در راستای احقاق حقوق فلسطینی ها گام بر می دارد، آماده اطلاع رسانی اخبار مقاومت است.

وی عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی بی سابقه در تاریخ جهان توصیف کرد و گفت: امروز به برکت مقاومت، به یک پیچ تاریخی بی نظیر و بی سابقه رسیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: امروز تمام مسلمانان، آزادی خواهان و انسان دوستان جهان دلهای شان با مردم فلسطین و مقاومت فلسطینی هاست و این اتفاق به برکت مقاومت و پایداری فلسطینی ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطینی ها و مسئله فلسطین بر مبنای اصل اخوت اسلامی صورت گرفته است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) از همان آغاز نهضت خود مسئله فلسطین را در راس اولویتهای خود قرار داد و سه محور را برای برای نهضت خود تعیین کرد و آن مبارزه با شاه، آمریکا و اسرائیل بود.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: در واقع نهضت امام خمینی (ره) که با مبارزه علیه شاه آغاز شد، مبارزه و مقابله با پروژه هایی آمریکایی و اسرائیلی بود چراکه پیش از انقلاب اسلامی ایران نیز آمریکا و اسرائیل در همه امور ایران دخل و تصرف داشتند.

وی با اشاره به تغییر معادلات و موازنه به سود مقاومت گفت: ارتش اسرائیل زمانی توانست طی 6 روز ارتشهای عربی را شکست دهد، اما امروز با وجود همه پیشرفتهای نظامی و تجهیزات خود در برابر مقاومت شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با اشاره به خاطره ای از سید حسن نصرالله به نقل از یک افسر مصری گفت اسرائیل نه در 6 روز بلکه در همان دو ساعت آغازین جنگ، ارتش سه کشور عربی مصر، اردن و سوریه را شکست داد و تا جایی که توانست پیشروی کرد.

وی با اشاره به آیه قرآن « وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ یَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ ۚ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا‌» گفت آیات قرآنی تاکید دارند پیروزی نهایی از آن مومنان است و همه جنایات وحشیانه و حملات گسترده اسرائیلی ها علیه شهروندان بی دفاع فلسطینی نشان دهنده این است که ما در آستانه پیروزی نهایی علیه استکبار و در راس آنها آمریکا و انگلیس هستیم.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان تاکید کرد همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند ما در همه زمینه ها و تا تحقق پیروزی نهایی علیه دشمنان اسلام پشتبیان مقاومت هستیم.

اعضای هیئت حماس شامل «طلال شریم» مسئول پرونده اسرا و جانشین فرماندهی حماس در کرانه باختری که 18 سال از عمر خود را در زندانهای رژیم صهیونیستی سپری کرده است، «ولید العزیز» مسئول کمیته شهدای حماس که در مبادله اسرای گیلعاد شالیط آزاد شد و 20 سال از عمر خود را در زندان سپری کرد و «وحید عبدالعزیز» مسئول روابط عمومی بنیاد شهید بود که 10 سال از عمر خود را در زندان بود و 40 بار به حبس ابد محکوم شد.

در این دیدار ایرج سبقتی مدیرعامل قدسنا و سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، احمد رضا روح الله زاد رئیس مرکز اسناد و مطالعات راهبردی و محمد شاهدی قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز حضور داشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا