اخبار جمعیتخبر یک

نشست تخصصی رسانه ای « بررسی حوادث اخیر بیت المقدس در آستانه یوم النکبه و شکل گیری معادله جدید در فلسطین»

خالد قدومی: مقاومت فلسطین در معادله‎‌ای جدید عملیات نظامی خود را در تکمیل خیزش‌ها و خواست مردمی تعریف کرده است

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع ازملت فلسطین، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در این نشست تاکید کرد: حالا صبح پیروزی است قدس پیروز است فلسطین پیروز است  و دشمن شکست خورده است.  این تعریف رخدادهای کنونی است که هم اکنون باید گفت که صحنه پیروزی رقم خورده است . اینها دور از حقیقت نیست که شرایط مقاومت بهتر شده و رژیم صهیونیستی منزوی تر شده است. در این رخدادها مقاومت معادله ای جدید ایجاد کرده است.

 

برگزاری تظاهرات در نیویورک و استرالیا و بریتانیا علیه جرایم رژیم صهیونیستی رخدادهایی جدید است که قبلا وجود نداشت . با وجود اینکه شدت درگیریهای امروز کمتر از شدت درگیری های جنگهای قبلی است اما نتاج درگیری کنونی بسیار عمیق تر و به سمت نتایج راهبردی علیه رژیم صهیونیستی است.

 

در این نبرد مقاومت و ملت فلسطین چند هدف داشتند. اینکه مانعی در برابر اشغالی نشینان برای ورود به مسجدالاقصی و هتک حرمت قبله اول ایجاد که در این مساله مدافعان الاقصی با حضور در این مکان از روز  دهم رمضان تا کنون حتی اجازه ندادند یک شهرک نشین هم  وارد مسجدالاقصی شود.

 

این مدافعان مسجدالاقصی حتی با وجود یورش نظامیان صهیونیست به ابزارهای نظامی به مسجدالقبلی و قبه الصخره که درگیری ها در صحن آن بسیار سنگین بود نتوانستند که مدافعان را شکست دهند.

فلسطینی ها و اهالی قدس خواستند که مانع شهرک نشینان برای برگزاری جشن الحاق قدس (جشن پرچم ها) شوند که مقاومت فلسطین باعث شد که این جشن لغو شود و این دلیل دیگری برای پیروزی مقاومت است.

 

دلیل سوم اینکه مقاومت غزه ساکت نماند، پس از اینکه رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی دست به خشونت زدند مطالبات مردمی از محمد الضیف مطرح شد که باید دخالت کند در این درگیری، نتیجه این  شد که مقاومت آمد و در سه محور پیروز شد.

 

مقاومت یک قاعده جدید پی ریزی کرد که سلاح مقاومت در غزه  تنها برای دفاع از غزه نیست، برای دفاع از کل فلسطینی ها است و اگر رژیم صهیونیستی به حماقت علیه مردم فلسطین چه در قدس کرانه باختری و اراضی 48 اقدام کند، مقاومت وارد عمل می شود این معادله جدید است که مقاومت غزه می گوید ما کل فلسطین را میدان مواجهه می دانیم و به هر اقدام تجاوزکارانه پاسخ می دهیم.

 

حتی امروز شنیدم دو پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را مقاومت هدف قرار داد که این تحولی جدید است و بسیار مهم است. مقاومت تاکید دارد که تجاوزات دشمن را در کل اراضی فلسطین از بحر تا نهر پاسخ می دهد.

 

مساله دوم اینکه برخی می گفتند که رخدادهای قدس یک رخداد مردمی بوده و نباید مقاومت در آن دخالت کند. ما دیدیم که اصلا مقاومت به طور نظامی زمانی وارد شد که مطالبات مردمی در مسجدالاقصی مطرح شد. این معادله بسیار مهمی است و نشان می دهد که مفهوم اصلی کارکرد مقاومت فلسطین این است که در تکمیل اقدامات مردمی وارد صحنه عملیاتی شود.

 

ما شاهد هستیم که پس از حملات مقاومت به شهرک های صهیونیستی تظاهرات و حضور مردمی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده است. در کرانه باختری قدس و اراضی 48 ،  انتفاضه مردمی شروع شده امروز به این نتیجه رسیدیم که مقاومت غزه در انسجام کامل با مردم فلسطین قرار دارد.

 

نکته سوم که خود مردم فلسطین از این عملیات استقبال کرده و آن را حمایت کردند.

 

مساله بعدی انزوای رژیم صیهونیستی است که در جریان تحولات اخیر دیده شد. مفهوم عادی سازی روابط به هیچ جایی نرسید و امروز شکست خورده است . در سطح بین المللی دیدیم که دیدبان حقوق بشر گزارش  مفصل 500 صفحه ای  درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی منتشر کرد. که قبلا حتی  جرات نمی کردند که این کار را بکنند. اما هم اکنون به جایی رسیده اند که با اسناد و مدارک اثبات می کنند که رژیم صهیونیستی نژادپرست است و سیاست های تبعیض آمیز دارد.

 

اروپای امروز مانند گذشته نمی گوید که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود دارد،  بلکه گفتند باید ارتش رژیم صهیونیستی حملات به غیرنظامیان را متوقف کند.

 

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا نتوانست به سوالی درباره حق دفاع از خود،  پاسخ دهد. خبرنگار آمریکایی از وی پرسید آیا فلسطینی ها حق دفاع از خود ندارند؟! این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی هم اکنون به سرباری برای غرب تبدیل شده و خودشان به نوعی اعلام کرده اند که نمی توانند از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

 

 

ما امروز در نبرد درک کردن مفاهیم و  در نبرد تقابل دو روایت از ظالم و مظلوم یک پیشرفت به نفع ملت فلسطین به دست آورده ایم که در سطح جهان روایت فلسطین را می پذیرند .

 

مقاومت در حال بدست آوردن پیروزی است واز لحاظ انسجام میان مقاومت و مردم دستاوردهای جدیدی محقق شده است.

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا