تاریخ و جغرافیا

اعتراف فرمانده سابق ارتش “اسرائیل” به شکستی تاریخی در جبهه شمالی

"یائیر گولان"، فرمانده سابق ستاد ارتش اشغالگر صهیونیستی"، امروز پنجشنبه با اشاره به حملات مداوم حزب الله لبنان به سایت ها و اماکن نظامی این رژیم جعلی در سرزمین های اشغالی تاکید کرد "وضعیت در جبهه شمالی به منزله ی بزرگترین شکست برای " اسرائیل" است.

در همین رابطه روزنامه انگلیسی “ساندی تایمز”، هم اذعان کرد “شهرها و روستاهای واقع در مرز “اسرائیل” و لبنان به دلیل حملات موشکی مداوم حزب الله به منطقه ای متروکه تبدیل شده است، زیرا بمباران مداوم بیش از 60000 اسرائیلی را در فرار از این وضعیت به این منطقه مرزی سوق داده و 43 بلوک شهرک نشینی در شمال اسرائیل را به شهرهای ارواح مبدل ساخته است.

در همین حال، رسانه‌ها از شلیک موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت “اصبع الجلیل” در شمال “اسرائیل” و شلیک دو موشک به سمت سایت “رویسات العلم” در بلندی های “کفر شوبا” در جنوب لبنان خبر می دهند.

از هشتم اکتبر گذشته تاکنون، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی هر روز در نبرد با دشمن اشغالگر صهیونیستی، مواضع آنان را در سراسر خط آبی بمباران کرده وده‌ها نفر از آنان را به هلاکت رسانده اند.

گروههای مقاومت تاکید کرده اند که توقف بمباران مواضع صهیونیستها در سرزمین های اشغالی تا توقف کامل “اسرائیل” و پایان دادن این رژیم جعلی به جنگ و جنایاتش در باریکه ی غزه و لبنان ادامه خواهد داشت.

پیشتر و بارها این مقام سابق اسرائیلی از سیاست‌های رژیم اشغالگر خود انتقاد کرده است و در تازه ترین آن، در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی گاردین، اظهار داشته که “سیاست “اسرائیل” تغییر کرده است، و دیگر نمی توان آن را یک کشور دموکراتیک دانست … مردم در سایه ی این حکومت احساس امنیت خود را از دست داده‌اند و به ارتش برای محافظت از آنها هیچ اعتمادی ندارند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا