تحلیل و مقاله

عملیات وعده صادق و نمایش دست برتر و بلند جمهوری اسلامی ایران

احمدرضا روح الله زاد مدیر مرکز اسناد و مطالعات راهبردی جمعیت دفاع از ملت فلسطین

عملیات غرور آفرین وعده صادق 2 که در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس،در خاک جمهوری اسلامی، جنایات وحشیانه در غزه، کرانه باختری، لبنان،سوریه و عراق، خصوصا ترور رهبر بزرگ محور مقاومت شهید سید حسن نصرالله و نیز ترور سرلشکر شهید عباس نیلفروشان، انجام شد، جدای از اینکه نمایش مجدد اقتدار جمهوری اسلامی بود، آرامشی بود که بر جان و دل دوستداران آرمان فلسطین و انقلاب اسلامی سرازیر شد و قلب های مومنین را سکینه بخشید.

در این ارتباط به چند نکته اشاره می شود:

1- عملیات وعده صادق بی شک بیشتر از همه اهالی غزه و جنوب لبنان را دلشاد کرد. چرا که اهالی غزه یکسال بود؛ روزانه عزیزانی را از دست می دادند و با هر صدای بلندی با این ترس که صدای بمب و موشک اسرائیلی است، دل و جسم کودکان غزه می لرزاند و اشک در چشمانشان حلقه می زد. کودکان جنوب لبنان نیز در 20 روز گذشته همان ترس را و همان لرز را تجربه کرده اند اما دیشب، صداهای بلند، آنان را نه ترساند و نه لرزاند و نه چشمانشان به اشک نشست بلکه برق چشمانشان و خنده های بلندشان در مشایعت موشک های ایرانی، پاداشی بود که بی تردید مسئولین جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی ایران و ملت مقتدر ایران این پاداش را در توشه روز تنهایی عظیم، بسیار گران بها خواهند یافت.

2- عملیات وعده صادق 2 تاکیدی بود بر وحدت همه نیروهای سیاسی، در پشتیبانی از بخش نظامی ایران و با توجه به موج مطالبه گری ملت ایران در اجرای عملیات های انتقامی و بازدارنده، در واقع تاکیدی بود بر اینکه تمامت ساختار سیاسی و نظامی ایران در خدمت مطالبات بحق ملت ایران هست و این خود تاکیدی بر یگانی بین ملت و نظام است.

3- رژیم صهیونیستی که از پشتیبانی سیاسی و نظامی غرب و برخی رژیم های وابسته منطقه ای برخوردار است، با گسترش تنش در سطح منطقه به دنبال آن بود تا بر ناکامی های یکسال گذشته اش در مواجهه با غزه قهرمان و عملیات طوفان الاقصی سرپوش گذارد و لذا با هیبت بادکنکی اش به مواضع مقاومت در یمن، سوریه و لبنان حملات وحشیانه ای انجام داد و امیدوار بود که ابهت پوشالی از دست رفته اش را به نوعی مَرَمَّت کند اما غافل از اینکه زلزله طوفان الاقصی ترمیم ناپذیر است.

4- جمهوری اسلامی نشان داد که اگر هر طرفی به دنبال افزایش تنش در منطقه با تهدید منافع و امنیت ملی و اسلامی ایران باشد،ایران، نه تنها پا پس نمی کشد، بلکه آماده ورود به درگیری در هر سطوحی است. لذا توصیه به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و منطقه ای آن، این است که مطئمن باشند به هر شیطنت آن پاسخ سهمگینی داده خواهد شد.

5- عملیات وعده صادق 2 که بیش از همه روح شهید سید حسن نصرالله بر تمامت آن احساس می شد، تلاش دشمنان و منافقان، در تهاجم روانی به محور مقاومت و القاء ناتوانی و ترس در نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی را بی اثر کرد و به محور مقاومت و ملل مسلمان منطقه این اطمینان را داد که ایران همواره در عرصه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری ثابت قدم بوده و هیچ قدرتی و هیچ اقدامی، ایران اسلامی را نگران وهراسان نخواهد کرد. چرا که ایران ریشه های مقاومتش از قهرمانان بدر، حُنین، جمل و کربلا دارد و این همان نکته ای است که سید شهدای مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان با افتخار بر سینه می کوفت که ما شیعه علی بن ابی طالب علیه السلام هستیم و سردار بی بدیل مقاومت، شهید قاسم سلیمانی، می گفت”ما ملت امام حسینیم”.

6- عملیات وعده صادق 2 که خطوط اصلی پشتیبانی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد، پیام آشکاری در خود دارد که این عملیات در صورت تکرار می تواند زیرساخت های اقتصادی و حیاتی رژیم نامشروع صهیونیستی و حامیانش را نیز منهدم کند و لذا رژیم با نمایش “مرد دیوانه” تنها می تواند نابودی خود را شتاب بخشد.

7- عملیات وعده صادق 2 با توجه به غافلگیر ساختن همه ساختارهای راداری و موشکی تقویت شده و حمایت شده از سوی غرب و برخی رژیم های خائن منطقه، دست برتر و بلند جمهوری اسلامی ایران را در سرکوب هر بازیگری که بخواهد شیطنتی را علیه منافع ملی و اسلامی ایران انجام دهد نشان داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا