اخبار جمعیتخبر یک

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

امام خمینی؛ مردی از تبار جهاد برای عدالت بود

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیانیه ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

چهاردهم خرداد، سی و دومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) است کسی که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران است. او مردی از تبار جهاد بود. کسی که تنها به تکلیفی می اندیشد که خدا بر اهل ایمان و اهل دانایی واجب کرده بود. اویی که آمد تا زنجیر هزاران ساله طاغوت را از دست و پای جسم و جان ایرانی و امت اسلام و بشریت از هم بگسلد.

بی تردید امام خمینی موثرترین شخیصت عصر حاضر است. کسی که با رهبری نهضت و انقلاب اسلامی ملت ایران، روند تاریخ را تغییر داد و به امت اسلام این پیام را داد که زندگی در زیر یوغ حکومت های خودکامه هرگز در آموزه های انسانی و دینی جایی ندارد و عدالت جویی یک تکلیف دینی و انسانی است.

در واقع این مرد الهی با تاکید بر عدالت جویی تلاش داست تا جوامع انسانی، خصوصا مسلمانان را به مهمترین رکن ایمان بعد از اقرار به وحدانیت خدا توجه دهد و آن همان تلاش برای برقراری قسط و عدل در جهان است تا در بستر عدالت ظرفیت های بشری در جهت قرب الهی رشد یابد.

پیامی که هر روز دامنه استقبال از آن رو به گسترش دارد و امروز فریاد عدالت خواهی از جغرافیای ایران عبور کرده و در سطح جهان اسلام بلند شده است و با توجه به حوادث چند سال اخیر در همه جوامع مانند اعتراضات علیه وال استریت، اعتراضات علیه تبعیض نژادی در غرب، اعتراضات جهانی علیه «بدتر از آپارتاید» اسرائیل علیه فلسطینیان، باید گفت عدالت خواهی یک مطالبه فراگیر جهانی است.

بی تردید امام خمینی  این جرأت و جسارت را که باید عدالت جو بود و از هزینه کرد مالی و جانی در این راه نهراسید، در جانِ فهم و ادراکِ جوامع  ایجاد کرد. امروز جهان بیشتر از هر زمانی آماده هزینه کرد برای عدالت است. و آماده تحقق اراده الهی است که در این کلام قران تجلی یافته است« وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

 

جمعیت دفاع از ملت فلسطین سی دومین سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را ملت شریف ایران و امت اسلامی و همه عدالت جویان جهان تسلیت گفته و اعلام می دارد با قدرت و قاطعیت همچنان در مدار آرمان بلند آن امام همام گام برداخواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا