اخبار جمعیتخبر یک

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی: فلسطین محور حب و اسرائیل محور بغض امت است

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین،جمعی از روحانیون و علمای هندوستان در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با میثم امرودی عضو هیئت امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین و محمد شاهدی قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در این دیدار، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار در پاسخ به این سوال که آیا حب و بغض جایی در ایمان دارد فرمود”هَلِ اَلْإِیمَانُ إِلاَّ اَلْحُبُّ وَ اَلْبُغْضُ” آیا ایمان غیر از حب و بغض است؟ از این حدیث چنین بر می اید که صرفا نباید تبلیغ حب کرد بلکه باید بغض هم تبلیغ و ترویج شود.

امرودی افزود: امروز فلسطین باید محور حب جامعه اسلام باشد و رژیم جنایتکار صهیونیستی نیز محور بغض به شمار می آید. به عبارت دیگر بغض های اهل ایمان باید متوجه رژیم صهیونیستی شود.

عضو هیئت امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین؛ در ادامه گفت: امروز ما شاهد گسترش حق جویی و عدالت خواهی  هستیم و نگاه توحیدی فصل مشترک در همه ادیان است.

این روحانی فعال حوزه فلسطین تاکید بر این نکته که مسلمانان و خصوصا علمای اسلامی باید در همه شئون فردی و اجتماعی مروج اسلام باشند و حب و بغض که اصل ایمان است را در جوامع تبلیغ کنند، گفت: شیخ زاکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه مصداق بارزی از این روحانیون است که به تنهایی موجب تحول و تغییر بسیار جدی در نیجریه شد و 6 فرزند خود را تقدیم ترویج اسلام و خصوصا تبلیغ بغض اهل ایمان نسبت به اسرائیل کرد.

وی افزود: وقتی اسلام به درستی تبلیغ شود جوامع به آن گرایش پیدا خواهند کرد. یعنی تبلیغ درست حب و بغض. شیخ ابراهیم زاکزاکی اصل حرکت خود را بر حب فلسطین و بغض از اسرائیل قرار داد که موفق به ایجاد تحول بزرگ در نیجریه شد.

رئیس مجمع فعالان و سازمان های مردم نهاد حامی قدس شریف، در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد رهبر کبیرانقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) قریب 40 سال پیش با اشاره به حادثه فروریختن 14 کنگره طاق کسری، فرمود این حادثه گویا این پیام را می رساند که قرن 14 هجری باید با یک اتفاق بزرگ برای امت اسلام و جهان همراه باشد. هم ایشان و هم مقام معظم رهبری مکرر گفته اند که این قرن، قرن اسلام است.

وی افزود: به نظر می رسد در این قرن باید یک اتفاق بزرگ رخ دهد. جهان امروز تشنه عدالت است، تشنه مهدویت است و تشنگی عدالت و موعود در حال تبدیل شدن به یک مطالبه فراگیر جهانی است و این همان اتفاق بزرگ این قرن باید باشد.

امرودی تاکید کرد: امام خمینی(ع) با نام فلسطین نهضت اسلامی را شروع کرد. با حب فلسطین و بغض از اسرائیل انقلاب اسلامی را پیروز کرد و شاه را از ایران اخراج کرد. با نام فلسطین امریکا را از ایران اخراج کرد و امروز با نام فلسطین امریکا تقریبا از منطقه اخراج شده است و به زودی این خروج تکمیل خواهد شد.

این فعال حوزه فلسطین گفت: امروز کارشناسان و تحلیلگران زیادی هستند که تاکید دارند ایران از هر جریانی دفاع کردف آن جریان دوام و بقا یافته است اما امریکا حامی هر جریانی بوده آن جریان شکست خورده است.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به پیشگویی های امام خمینی(ره) در باره برخی اشخاص و دولت ها و جریان های فکری مانند: صدام حسین، حمله عراق به کویت، فروپاشی ابرقدرت شوروی و پایان تفکر کمونیسم که همه محقق شده است، افزود: هم امام و رهبرمعظم انقلاب اسلامی بر فروپاشی تمدن غربی و امریکا تاکید کرده اند و امروزه  شاهد روند تحولاتی در جهان هستیم که این پبشگویی را بسیار نزدیک کرده است و به تعبیر بسیاری صدای شکستن استخوان های غرب و امریکا شنیده می شود.

امرودی گفت: امام خمینی(ره) فرمود اسرائیل، این غده سرطانی محو خواهد شد.  امروزه خود صهیونیست ها پایان حیات اسرائیل را اعلام می کنند.

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه با اشاره به حوادث اخیر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در این 43 سال روند موفقی را داشته است و دشمنان هم طرح های زیادی را برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی اجرا کرده اند اما همیشه شکست خورده اند.

مشاور وزیر امورخارجه ایران در خصوص راهبردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: سیاست وزارت امورجه خارجه در سطح منطقه برقراری ارتباط خوب با همسایگان را به عنوان یک اصل مهم نگاه می کند. در ارتباط با کشورهای غربی و نیز کشورهای شرقی، این روابط بر تامین مصالح و منافع ایران تعریف شده است.

امرودی افزود: وجود انبوهی از هجمه ها علیه جمهوری اسلامی ایران در واقع نشان از توفقیات روز افزون ایران در حوزه های مختلف دارد.

وی در خصوص فعالیت هایی که می تواند به صورت مشترک دنبال شود هم  با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم انقلاب ارائه شده است گفت: ایشان در این بیانیه بر سه نکته مهم تاکید داشته اند:

کادر سازی: ما باید تربیت نیرو کنیم و در راستای اهداف اسلامی از آنها استفاده کنیم. اینکه گفته می شود ما تنهاییم و یا اندک هستیم و یا منابع نداریم، اسلام اینها را قبول ندارد. یک فرد به تنهایی می تواند جریان سازی کند و کادر سازی کند. امام خمینی(ره) وقتی نهضت را شروع کرد تنها بود اما موفق به تولید جریان اسلامی و انقلاب اسلامی شد.

جامعه پردازی: پیامبر اسلام(ص) سه سال کادر سازی و بعد از سه سال پیام اسلام را بلند و رسا گفتند و اسلام را فریاد زدند. امروزه وقت فریاد زدن من و شما است. باید برنامه های جدی را در سطح محیطی و منطقه ای و در فرصتی که می توانیم و به دست بیاوریم باید به طور جدی کار کنیم.

امرودی افزود: در این حوزه باید در سه سطح کارکنیم. فضای مجازی، کار میدانی و کار جهادی.  امروز فضای مجازی در اختیار صهیونیست ها و دشمنان اسلام است. می گویند فضای مجازی اما من معتقدم این فضای مجازی بسیار واقعی است.

در حوزه میدان هم باید بدانیم که زمانه فعلی، زمان خطیری است و همه باید در این حوزه حضور موثر داشته و کار جدی و قوی کنیم.

وی با ذکر خاطره ای از دیدار مسئولین جمعیت دفاع از ملت فلسطین در چند سال پس از آزاد سازی جنوب لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: ما که همراه خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت اما به لبنان رفته بودیم، یک عمامه حضرت امام  را به سید حسن هدیه دادیم که ایشان عمامه بوسید و برچشمان خود گذاشت و منقلب شد. این یعنی حب. اما سید حسن یک کلاه خود نظامی اسرائیل را که توسط مجاهدان حزب الله از ناحیه بالای سر هدف قرار گرفته و کشته شد بود را به ما هدیه داد. این یعنی بغض از اسرائیل. به عبارت دیگر حب و بغض که اصل ایمان است در سید حسن جمع شده است.

امرودی در خصوص کار جهادی هم گفت: باید جدای از اهتمام به امور دینی مانند نماز و روزه و تبیین احکام دینی، ما باید پیشتاز در امور جامعه هم باشیم. کمک به ایتام و فقرا و نیز کمک در حوادث مختلف طبیعی و غیره، ما باید محور به حرکت درآوردن افراد در حوزه یاری رسانی باشیم.

این روحانی فعال در حوزه فرهنگی تاکید سوم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم را هم تمدن سازی دانست و گفت: تمدن سازی از مدت ها قبل شروع شده است. کادرسازی ها در قرن حاضر از همه قرن های گذشته اسلام بیشتر بوده است. جامعه اسلامی در ابعاد مختلف توانمند شده است. لذا باید بگویم، این قرن، قرن تمدن اسلامی است. لذا همه تکلیف داریم برای تمدنی که با ظهور موعود (عج) همراه است، کارهای زیادی بکنیم. امروز همه ما سربازان امام زمان هستیم.

امرود افزود: امروز قدرت های جهانی از ما یعنی از امت اسلام می ترسند. چرا؟ چون ما هستیم. ما در در مسیر تمدن عالی اسلامی هستیم و تلاش می کنیم و همین موجب وحشت دشمنان ما شده است.

امرودی در بخش پایانی سخنانش گفت: ایران تقریبا در همه حوزه توانمند شده است و ایران امروزه در اوج اقتدار قرار دارد اما مشکل اصلی و اساسی آن است که رسانه ها در دست صهیونیسم قرار دارد  و این اقتدار رسانه هم ان شاء الله بزودی در هم شکسته خواهد شد.

در این دیار هم برخی از روحانیون هندی نقطه نظرات خود را ابراز کردند.

حجت الاسلام جواد حیدر از روحانیون کشور هندوستان گفت: ملت فلسطین مظلوم ترین ملت جهان است و باید از سوی امت اسلامی مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از دولت های اسلامی حمایت لازم از این ملت مظلوم را انجام نداده اند و امروزه برخی از آنها اقدام به ایجاد رابطه با اشغالگران فلسطین کرده اند.

حیدر در پایان از آمادگی علمای هندوستان خصوصا روحانیون شیعه برای همکاری با جمهوری اسلامی و جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حوزه حمایت از فلسطین خبر داد.

دکتر رفیعی یکی دیگر از روحانیون هندی حاضر هم گفت: موضوع حمایت از فلسطین در جنوب هندوستان از استقبال بسیار بالایی برخوردار است. همه ساله مراسم روز جهانی قدس در این منطقه باشکوه برگزار می شود و ما آماده همکاری با جمعیت دفاع از ملت فلسطین برای پیگیری برنامه هایی در حوزه حمایت از فلسطین هستیم.

دکتر موسوی یکی دیگر از روحانیون هندی حاضر از منطقه کشمیر هند گفت: ملت فلسطین در مبارزات خود برای آزاد سازی وطن نیاز به حمایت دارد و البته کشور ایران بزرگترین و مهمترین حامی ملت فلسطین به شمار می آید. مسلمانان هندوستان نیز حمایت از فلسطین را بسیار مهم می دانند و از هر فرصتی مانند روز جهانی قدس برای اعلام این حمایت استفاده می کنند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا