اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری : شهید « محمد الدُرَّه » ؛ نماد انتفاضه مسجد الاقصی

سید ابوالقاسم رحیمیان دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در آستانه روز نهم مهرماه مصادف با سالروز شهادت محمدالدُرَّه اظهار داشت : نام انتفاضه الاقصی بیش از هر چیز یادآور شهید « محمدالدُرَّه » کودک ۱۲ ساله فلسطینی است که در دومین روز انتفاضه ، مظلومانه و در آغوش پدر و در منظر دوربین های تلویزیونی بدست سربازان رژیم کودک کش و صفاک صهیونیستی به شهادت رسید و  حمایت مالی پشت پرده صهیونیست ها از رسانه های غربی مانع از برملا شدن این جنایت و انعکاس خبر شهادت محمدالدُرَّه نشد .

وی گفت : تصویر شهادت این کودک فلسطینی ، در حالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان کودک کش صهیونیست در امان باشد ، بارها از شبکه‌های تلویزیونی جهان پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا به دنبال داشت و شهادت محمدالدُرَّه  منجر به آن شد تا هم‌سالانش را به مبارزه‌ای بی‌امان‌تر و آگاهانه‌تر با اشغالگران متجاوز و زورگو تشویق کرده و صدها محمدالدُرَّه پا به میدان جهاد بی‌امان گذاشتند.

رحیمیان در ادامه گفت : متاسفانه جنایات رژیم اشغالگر قدس بر علیه کودکان فلسطینی زیان های مادی ، انسانی ، اخلاق و فرهنگی فراوانی را بهمراه داشته است  و در مورد این کودکان بی دفاع بی هیچ تردیدی ، همه ی حقوق آنان را هدف قرار داده اند . از جمله : حق حيات ، حق بودن با خانواده و اجتماع، حق بهداشت و درمان  ، حق رفاه وآسایش ، حق پيشرفت و تحصيل، حق بيطرف ماندن و تحت حمايت بودن و دهها حقوق دیگر که مورد بی توجهی قرار گرفته است . در واقع صهیونیستها در حالی این جنایات را مرتکب شده اند که بر اساس کنوانسیون حقوق کودک ، حقوق کودکان در زمان جنگ و اشغال یک کشور باید حفظ شود . اما متاسفانه قوانین بین المللی در همه موارد و به طور یکسان رعایت نمی شود و با استانداردهای دوگانه ای با آنها برخورد می شود. رژیم اسرائیل یکی از این نمونه ها محسوب می شود که پا را از قوانین بین المللی فراتر گذاشته است و بدون هیچ واهمه ای از عواقب منفی و دغدغه محاکمه در دادگاه های بین المللی هر از گاهی صفحات ننگین تاریخ جنایات خود را قطورتر می کند.

رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد : جهان با شهادت محمدالدُرَّه اقدامی که تکلیف بود را انجام نداد و آپارتاید و تبعیض نژادی و نژادپرستی همچنان در فلسطین جاری و ساری است. کودکان زیادی پس از شهادت شهید الدره به شهادت رسیدند مانند شهید محمد ابو خضیر که صهیونیست‌ها در دهانش بنزین ریختند و آتش زدند. یا شهید نوزاد دوآبشه که منزلشان را به آتش کشیدند و همراه پدر و مادر در آتش نژادپرستی صهیونیست‌ها سوختند و به شهادت رسیدند و ما امروز همراه و همگام با ملت مظلوم فلسطین ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و پرخاطره، صراحتا از جامعه جهانی خواستاریم تا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها سکوت پیشه نکرده و به وظیفه انسانی خود در مقابله با صهیونیست‌ها اقدام کنند.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا