اخبار جمعیتخبر یک

در نشست تخصصی ریشه ها و اهداف جریان صهیونیستی در اهانت به مقدسات اسلامی در غرب بررسی شد: صهیونیسم جهانی در پشت پرده قرآن سوزی قرار دارد// ترس صهیونیستها از وجود آیات ضد صهیونیستی و ضد یهود در قرآن

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نشست تخصصی ریشه ها و اهداف جریان صهیونیستی در اهانت به مقدسات اسلامی در غرب با حضور دکتر ابراهیم متقی استاد دانشگاه، ابوعارف نماینده مجلس اعلای شیعیان عراق و دکتر سید رضا صدر الحسینی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

«ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران در این نشست با تاکید بر اینکه صهیونیسم جهانی در پشت پرده قرآن سوزی قرار دارد گفت: صهیونیسم جهانی در حال توطئه در اروپاست. آنچه که در سوئد اتفاق افتاد با حرکت صهیونیسم جهانی شروع شد و این اتفاقات حلقه ای از سلسله حرکتهای دیگر صهیونیسم است که شدت خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش میزان مهاجرت از کشورهای مختلف به اروپا گفت: آنچه اکنون در اروپا در حال رخ دادن است مسئله افزایش مهاجرت است. مهاجرت مسلمانان به اروپا شدت گرفته است و برخی از مهاجران مسئولیتهای مهمی در کشورهای اروپایی گرفته اند و این مسئله برای صهیونیسم جهانی و ناسیونالیستهای اروپا نگران کننده است و این زنگ خطری برای صهیونیسم به شمار می رود.

غماس در ادامه گفت: آنها نمی خواهند در این کشورها، دین اسلام رواج پیدا کند و می خواهند اروپا جایگاهی برای توسعه بی دینی، لائیک و عاری از اسلام باشد.

هم چنین در ادامه این نشست «سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: در این قرآن سوزی که در 6 ماه گذشته چند بار اتفاق افتاده است، کرامت انسانی و کرامت مسلمانان زیر پا گذاشته شده است چون قرآن مدافع کرامت انسان هاست.

صدرالحسینی افزود: در مقابل این اقدام که کرامت انسان زیر پا گذاشته شده، شوراهای حقوق بشر باید این اقدام را از طریق قوانین موجود بین المللی محکوم کنند و در جهان اسلام و کشور های مسلمان این ظرفیت وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ریشه این اقدام (اهانت و آتش سوزی قرآن) سیاسی است و در صورت تکرار این گونه اقدامات ممکن است منجر به جنگ مذهبی و دینی در سطح دنیا شود.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: این اقدام یک واکنش از سوی غرب در پاسخ به موج گسترش اسلام در سطح جهان به خصوص جهان غرب بود. طبق آمارهای رسمی کشورهای غربی، در سال 2035 با یک نسبت زیاد ملت مسلمان نسبت به سایر ادیان و جریانها در غرب مواجه خواهیم بود و طبیعی است که غرب نسبت به آن واکنش نشان دهد.

«ابراهیم متقی» استاد دانشگاه تهران نیز در سخنانی در این نشست گفت: سیاست جهانی نظام سلطه برای ارتقای جایگاه سیاسی و اقتصادی خود با چالشی جدی مواجه است که آن چالش، چالش هویتی است.

وی افزود: در اتفاق سوزاندن قرآن که در یک کشور غربی صورت گرفت، اقدامی در پاسخ به گسترش و رشد هویت اسلامی بود و یک امر طبیعی است که هر وقت یک هویت گسترش پیدا می کند و قوی می شود، هویت های در تضاد با آن هم خود را ارتقا دهند و سطح مقابله با آن هم به نسبت قبل پیشرفته تر شود.

متقی خاطرنشان کرد: در اقدامات مقابله گر تمدن غرب با تمدن اسلامی این موضوع برداشت می شود که مفهوم نسبیت در غرب یک مفهوم سلیقه ای است و در تکثر هویت های موجود در غرب، هویت اسلامی جایی نخواهد داشت اگرچه این هویت در غرب به سرعت رو به افزایش است اما دولتمردان نظام سلطه و غرب نمی گذارند و نخواهند گذاشت این هویت به راحتی در کنار سایر مفاهیم موجود در غرب به زیست خود ادامه دهد و از اقدامات مقابله جویانه در مقابله با آن دریغ نخواهد کرد.

«حسین رویوران» کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا نیز در سخنان خود در نشست، این موضوع را از نگاه تمدنی بررسی کرد و گفت: غرب یک عقده تاریخی از تمدن اسلام دارد و دلیل این عقده حقارت تاریخی به این خاطر است که دو بار در طول تاریخ، غرب آسیب جدی دیده و بسیاری از قلمروی آن ازسوی مسلمانان تصرف شده که انحطاط بزرگ آنان در دوران اوج امپراطوری عثمانی بود و به غیر از تمدن اسلام، هیچ تمدنی نتوانسته این چنین غرب را تا مرز فروپاشی کامل پیش ببرد.

وی افزود: غرب برای جبران این تحقیر تمدنی، دو بار با اسلام مقابله جدی کرد. بار اول در جنگ های صلیبی که حدود 200 سال طول کشید و در نهایت از مسلمانان شکست خورد و بار دوم در قرن 20 در تلاش بود تا با نفوذ و سلطه بر کشور های اسلامی، سلطه و قدرت خود را تحکیم ببخشد و البته در این مسیر برخی از کشور های مسلمان مقابل آنان ایستادند اما جدی ترین مخالفتی که با غرب صورت گرفت وقوع انقلاب اسلامی در ایران بود که مقابل سلطه غرب ایستاد و تا به امروز از قدرت و سلطه غرب کاسته و غرب هم برای مبارزه با این اقدام، کارهای سخیفی مانند سوزاندن قرآن انجام می دهند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا