اخبار جمعیت

میثم امرودی:گفتمان حاج قاسم، دفاع از تمامی ادیان بویژه مسیحیان در سوریه ،عراق و‌ لبنان بود

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت  فلسطین،‌حجت الاسلام و السملمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر خارجه و عضو هیات امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین از کلیسای خلیفه گری ارامنه تهران بازدید کرد.

مشاور فرهنگی وزیر خارجه در این بازدید با اشاره به سومین سالگرد بزرگداشت شهادت فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که گفتمان و رویکرد حاج قاسم در تمامی زمینه ها بویژه در میدان نبرد مبارزه با تروریسم و‌داعش، دفاع از تمامی ادیان بویژه مسیحیان در سوریه ،عراق و‌ لبنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در بازدید از کلیسای خلیفه گری ارامنه تهران و‌ دیدار با جمعی از هموطنان و‌روحانیون ارمنی با تبریک سال نو میلادی و با اشاره به اشتراکات مسیحیت و اسلام تاکید کرد که تجربه تاریخی نشان داده است که همواره این اشتراکات و همگرایی بین اسلام و مسیحیت به ایجاد صلح و ثبات و امنیت منجر شده است.

یکی از روحانیون مسیحی از گروه اعزامی روحانیون مسیحی از سوریه در این دیدار گفت که اگر حاج قاسم سلیمانی نبود امروز در سوریه و عراق اثری از مسیحیان دیده نمی شد.

این پدر روحانی سوری تبار در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نقش حاج قاسم در تقویت جبهه مبارزه با داعش، گفت که من به عنوان یک مسیحی و تمام مسیحیان عراق و سوریه مدیون خون حاج قاسم سلیمانی هستیم.

در پایان این مراسم جمعی از روحانیون مسیحی دعایی را همخوانی کردند.

در این دیدار، حسینی نیشابوری ،واعظی سفیر سابق ایران در موزامبیک و بنگلادش ،زمانی دیپلماتیک سابق در سوریه وحسینی کارشناس وزارت خارجه حضور داشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا