اخبار جمعیتخبر یک

ناصر ابوشریف در نشست پیامدهای سیاسی امنیتی فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع؛

اسرای فلسطینی با فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی را در عرصه امنیتی و سیاسی شکست دادند

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نشست پیامدهای سیاسی امنیتی فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع صبح امروز دوشنبه با حضور ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ابتدا با تاکید بر اینکه مساله اسرا در فلسطین مساله بسیار مهمی محسوب می شود، افزود: اسرای فلسطینی به قول دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گردان آزادی یا گردان جنین را تشکیل دادند.

این عملیات فرار یک عملیات قهرمانانه و بسیار نادر بود، که خطرناک ترین و بزرگترین عملیات  فرار در تاریخ فلسطین از زندانهای صهیونیستی محسوب می شود.

در واقع ابعاد این حادثه بسیار گسترده است که همین مساله  شرایط را برای صهیونیست ها خطرناک کرده است.

به گفته خود مسئولان صهیونیست این عملیات از دقیق ترین عملیاتهای فرار در تاریخ بوده است، به ویژه در سایه شرایط سخت فلسطین این عملیات بسیار  مهم ارزیابی می شود.

صهیونیستها بیشترین تعداد دوربین را در  خیابانها و معابر دارند ، اما با این وجود با شکست بزرگی مواجه شدند.

شرایط فلسطینی ها بسیار خاص و ویژه است ؛ به صورت ماهانه 450 فلسطینی بازداشت می شوند از سال 1967 ، یک میلیون و 250 هزار نفر  بازداشت شده اند.

در سال 1987 سرچشمه انتفاضه فلسطین همین مساله اسرای فلسطینی بودند که طی آن مردم به حمایت از اسرای فلسطینی پرداختند.

اسرای فلسطینی در جهان مساله ای فراموش شده است و صهیونیستها نیز با اسرا همچون  جنایتکاران جنگی برخورد می کند و هیچ توجهی به  کنوانسیون ژنو  درباره نحوه تعامل با اسرای جنگی ندارد.

البته مساله اسرای فلسطینی این روزها به صدر مسائل مهم و اخبار  نخست جهان تبدیل شده است.

در واقع مساله فرار اسرا فلسطینی علاوه بر اینکه یک شکست امنیتی برای صهیونیستها محسوب می شود ، یک شکست بزرگ سیاسی برای صهیونیستها محسوب شد. مقامات صهیونیستها پس از این رخداد در اندیشه آرام سازی جامعه صهیونیستی هستند که از این عملیات فرار به خشم آمده و احساس شکست می کردند، در عرصه بین المللی نیز  این رخداد باعث شدت گرفتن گرایشات منفی علیه رژیم صهیونیستی شد.

رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر ضربات سنگینی را متحمل شده که عملیات سیف القدس مهمترین این وقایع بود. پس از آن شاهد هلاکت نظامی تک تیرانداز صهیونیست در مرزهای غزه بودیم که ضربه سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

عملیات گشت و پیگرد اسرای فلسطینی هر روز 6 میلیون دلار برای صهیونیستها هزینه داشت و این عملیات در مجموع 50 میلیون دلار  هزینه برای آنها ایجاد کرد.

در بین اسرای فلسطینی که فرار کردند افراد تاثیرگذار نظیر محمود العارضه از اعضای جنبش جهاد اسلامی و زکریا الزبیدی از اعضای گردانهای الاقصی حضور داشتند که این عملیات روحیه بسیار خوبی به ملت فلسطین بخشید و در مقابل صهیونیستها را از لحاظ روحی روانی دچار مشکل کرد.

به دلایل مختلف این عملیات به عنوان خطرناک ترین، دقیق ترین و مهمترین عملیات فرار از  زندانهای صهیونیستی و حتی در کل جهان مطرح شده است.

این عملیات فرار  یک نوع معجزه بود عملیات بسیار پیچیده بود. این زندان به صورت 24 ساعته با دوربین و تجهیزات نظارتی کنترل می شود. حتی بیرون زندان نیز با استقرار گسترده نظامیان صهیونیست و  تجهیزات نظارتی دقیق کنترل می شود ، بر این اساس کار اسرای فلسطینی در فرار از زندان جلبوع بسیار بزرگ بود.

عملیاتی که این بار اتفاق افتاد از عملیات فرار اسرای فلسطینی در سال 1996 سخت تر  بود، در آن سال اسرای فلسطینی وابسته به جهاد اسلامی با حفر 11 متر تونل فرار کردند اما در زندان جلبوع این تونل 24 متر  طول داشت.

با وجود بازداشت اسرای فلسطینی اما این عملیات توانست اهدافش را محقق کند و مساله فلسطین را بار دیگر به مساله مورد توجه جهان تبدیل کرد.

این عملیات بار دیگر توانست ملت فلسطین را روی راهکار و گزینه مقاومت یکپارچه و  واحد سازد. در اراضی 1948 شاهد حضور گسترده مردم در حمایت از اسرا بودیم. در شهر جنین نیز شاهد خیزش گسترده مردم بودیم.

این عملیات برای روی رژیم صهیونیستی اثرات بسیار منفی داشت چون این جامعه بر اساس دو پایه امنیت و ارتش تشکیل شده و هر رخداد این چنینی تاثیر بسیار منفی بر روحیه و روند آنها خواهد گذاشت.

ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی رو به زوال قرار دارد و رخدادهای اخیر نیز این مساله را بیش از گذشته نشان داده که زوال و  نابودی رژیم صهیونیستی هرگز غیر ممکن است.

اسرای فلسطینی قطعا دو باره آزاد خواهند شد با وجود احکام ظالمانه وغیر قانونی که علیه آنها صادر شده است.

اسرای فلسطینی در مناطق اشغالی بازداشت شده اند و باید برای آنها همچون اسیر جنگی با آنها برخورد شود.

اسرای فلسطینی با احکام ظالمانه بسیاری مواجهند به عنوان نمونه مروان البرغوثی اسیر فلسطینی به 67 حبس ابد و 5200 سال زندان محکوم شده است. اسرای فلسطینی هیچ گونه حقوقی ندارند و علیه آنها هر گونه جنایتی روا  داشته می شود.

اما در  پایان این نبرد رژیم صهیونیستی نهایتا بازنده خواهد بود چون اسرای فلسطینی واحد یکپارچه هستند و همه در هماهنگی با هم اقدامات خود را اتخاذ می کنند.

باید از اسرای فلسطینی حمایت کنیم تا حقوق خود را بدست آوردند و همچون اسیر با آنها برخورد شود نه جنایتکار جنگی.

صهیونیستها در مساحتی محدود امکاناتی بسیار  قوی تجهیزات بسیار قوی دارند همه چیز از سوی آنها کنترل می شود هر گونه تماس و ارتباط بررسی و ضبط می شود. در واقع نظارت ، کنترل و سرویس های جاسوسی آنها بسیار قوی است .

اخباری که در فضای مجازی در زمینه بازداشت اسرای فلسطینی و کمک گرفتن صهیونیستها از فلسطینی های اراضی 1948 مطرح شده همه در راستای فتنه است.

از طرف دیگر صهیونیستها برای کمک کنندگان به اسرای فلسطینی مجازات های سنگینی در نظرگرفته است. در همین راستا خود اسرای فلسطینی نیز از برخورد با فلسطینی ها اجتناب می ورزدیدند تا آنها را دچار مشکل نکنند. حتی دو اسیر فلسطینی که در آخر بازداشت شدند به دلیل جلوگیری از تخریب منزل خانواده فلسطینی که در آن پناه گرفته بودند و صهیونیستها تهدید به ویرانی آن کرده بودند، خود را بدون درگیری تحویل دادند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا