اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

نخستین هفته آپارتاید اسرائیل در ایران برگزار می شود

نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته آپارتاید اسرائیل در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
اولین جلسه ستاد اجرایی برگزاری “هفته آپارتاید اسرائیل” با حضور آیت‌‌الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ، اعضای کمیته تحریم رژیم صهیونیستی ، روسا و نمایندگان تعدادی از دانشگاه های تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در روز یکشنبه 9 بهمن ماه 1401برگزار شد.

آیت الله اختری دهه مبارک فجر و ایام خاطره انگیز بازگشت امام خمینی(ره) به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی را یک جریان معجزه آسا خواند که مشابه آن در هیچ کجای جهان محقق نشده و مسلمانان ایران، افتخار رقم زدن آن را داشته اند.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات زیادی در فلسطین رخ داده است و نوع مقاومت نسبت به قبل تفاوت پیدا کرده است. بسیاری از قدرت های جهانی در حمایت از اسرائیل، سعی بر خاموش کردن مقاومت فلسطینیان داشته اند اما مقاومان فلسطین؛ بیشتر پیش رفتند و فلسطینیان که سالیان دراز تنها با سنگ به مقاومت می پرداختند، به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین رشادت های شهید سرافراز ایران حاج قاسم سلیمانی، نوع مقاومتشان متحول شده است.
اختری با بیان اینکه در 50- 60 سال اخیر موضوع نژادپرستی اسرائیل در بسیاری از جوامع اوج پیدا کرده و کشورهای بسیاری علیه اشغالگری اسرائیل، موضوعاتی را مطرح و پیگیری کرده اند افزود: در بسیاری از کشورها ماه مارس میلادی، هفته مبارزه با نژادپرستی اسرائیل برگزار می شود و همه ساله به همین مناسبت در کشورهای مختلف، برنامه های متعددی در این خصوص برگزار می شود، لذا ما نیز حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین را از وظایف خود می دانیم و در صدد هستیم ضمن برگزاری هفته آپارتاید رژیم صهیونیستی در ایران در این هفته با کمک دانشگاه ها و موسسات آموزشی، با انجام اقدامات متنوع به تبیین و روشنگری در این زمینه بپردازیم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین، ضمن اشاره به اینکه استکبار جهانی در تلاش است در اقدامات متعددی به واسطه رسانه ها و … جای مظلوم و ظالم را جابجا کند خاطرنشان کرد: در این موقعیت، بهترین مراکزی که می توانند از نظر علمی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی به تبیین در این مورد بپردازند دانشگاه ها، آموزش و پرورش و موسسات آموزشی هستند چراکه افراد علمی و دانشگاهی می توانند روشنگران مطلوبی برای جوامع باشند و حتی در زمینه های بین المللی نیز نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در واقع دفاع از تمام مظلومان جهان است ابراز امیدواری کرد همه دستگاه ها و مردم دست به دست هم دهند و در این زمینه اقدامات مطلوب داشته باشند

اختری همچنین خبر داد که طی مکاتباتی با روسای جمهور و مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد درج این مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.
وی در پایان خواستار تهیه برنامه اجرایی برگزاری نخستین هفته آپارتاید اسرائیل در ایران بر اساس زمان پیشنهادی دبیرخانه اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری (20 الی 24 اسفند 1401) شد.
شایان ذکر است دبیرخانه اتحادیه بین المللی نوجوانان وجوانان مخالف اشغالگری بر اساس مصوبه کمیته تخصصی تحریم اسرائیل در پنجمین همایش بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره، موظف شد تا برگزاری هفته آپارتاید اسرائیل در ایران را پیگیری کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا