اخبار جمعیتخبر یک

نشست تخصصی «آتش بس، انتخاب اسرائیل در مواجهه با قدرت مقاومت»

ناصر ابوشریف: دنیا به جعل تاریخ فلسطین از سوی ‌صهیونیست‌ها واکنش نشان داد/ فردوسی پور: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند حوادث ۱۹۶۷ را ندارد

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی امروز شنبه در نشست خبری با عنوان «آتش بس؛ انتخاب اسرائیل در مواجهه با قدرت مقاومت» ضمن تمجید از مقاومت ملت فلسطین اظهار کرد: مردم جهان در این رویارویی که بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی رخ داد،  با یک دروغ پردازی از جانب رژیم صهیونیستی روبه رو بودند ولی این پیروزی داستان فلسطین را برابر این دروغ پردازی‌ها روشن تر کرد و مردم جهان حتی اروپا بیشتر به کذب بردن ادعایی بی اساس آنها پی‌بردند.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اظهارات اندیشمندان بزرگ آمریکایی افزود: آنها معتقد هستند که اسرائیل در سال ۱۹۸۰ و در جنگ با فلسطینیان حدود ۶۰ میلیارد دلار را از دست داد در جنگ اخیر نیز در ظاهر۲میلیارد دلار ضرر کرد ولی در حقیقت رژیم صهیونیستی چندین میلیارد دلار متضرر شد.

 

وی با اشاره به نامه ۱۲ نفر از مقامات آمریکایی مبنی بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: علاوه بر همدردی این افراد در آمریکا، شخصیت‌های سینمایی و برخی از هنرمندان آمریکایی و ورزشکاران درباره تجاوز دوباره صهیونیست‌ها به فلسطینیان واکنش نشان داده و خواستار پایان این جنگ شدند و با مردم فلسطین همدردی کردند که این حرکتی جدید علیه اقدامات رژیم صهیونیستی برابر مردم مظلوم فلسطین در دنیا است.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با قدرت رسانه‌ای خود و داستان جعلی فلسطین را اشغالی کردند، عنوان کرد: آنها به مردم آمریکا و اروپا وانمود کردند که مردم فلسطین با فروش زمین‌های خود به یهودیان سبب اسکان آنها در سرزمین‌های اشغالی شدند درحالی که حقیقت یهودیان با فشار و زور از بیرون آمدند و مردم فلسطین را از سرزمین و خانه های خود بیرون و آواره کردند.

 

ابوشریف افزود: اندیشمندان از این وقایع باخبر هستند و در اسناد رژیم صهیونیستی نیز مدارکی وجود دارد و گفته شده که صهیونیستها چگونه سرقت از مردم فلسطین را آغاز کردند و اموال، لوازم خانه، طلا و سایر دارایی‌های آنها را علاوه بر زمین و خانه شان غارت کردند. حقیقت این اتفاق‌ها روز به روز در حال روشن شدن است و مردم جهان هر روز از تحریف‌های رژیم صهیونیستی بیشتر آگاه می‌شوند.

 

در نشست تخصصی «آتش بس، انتخاب اسرائیل در مواجهه با قدرت مقاومت»؛

ناصر ابوشریف: دنیا به جعل تاریخ فلسطین از سوی ‌صهیونیست‌ها واکنش نشان داد فردوسی پور: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند حوادث ۱۹۶۷ را ندارد 5

 

وی افزود:  این روایت سازی‌ها همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونستی در سوریه و عراق به مردم القا کرده است که خود مردم فلسطین زمین‌های خود را فروخته و در اختیار صهونیست‌ها قرار دادند. در حالی که ۹۷ درصد از زمین های آنها را صهونیست‌ها به زور تصاحب کردند و این دروغ پردازی آنها برای جعل تاریخ و کتمان واقعیت است و حتی سفارت اسرائیل در ایران در زمان شاه، در انجام اینگونه تحریف‌ها از هیچ اقدامی فروگذار نبود.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی روند عملکرد رژیم صهوینستی علیه مردم فلسطین را پاکسازی نژادی عنوان کرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی سمبل نژادپرستی و ظلم است ولی جنایت‌هایی که در منطقه شیخ جراح رخ داد، سبب شد چهره این رژیم بیش از پیش برای مردم جهان نمایان شود.

 

ابوشریف با اشاره به جنایات منطقه شیخ جراح افزود: این منطقه در قدس غربی است که در سال ۱۹۶۷ اشغال شد و ۲۸ خانواده در این منطقه هستند. اما صهونیست‌ها از طریق جعل سند در تلاش هستند این محله را به صهیونیست‌های شهرک نشین بدهند و اسناد جعلی در این باره ساختند تا با ارائه به قضات که آنها هم صهونیست هستند از هویت جعلی خود دفاع کنند.

 

وی ادامه داد: حتی رژیم صهیونیستی با کمک باستان شناسان در منطقه قدس و مسجد الاقصی تلاش کرد آثاری از هویت خود در این منطقه پیدا کند و دلیلی برای حضور خود در سرزمین‌های اشغالی ارائه دهد که موفق به یافتن چیزی نشدند. حتی در کنار دیوار ندبه به دروغ ادعا کردند که کتیبه‌هایی مربوط به یهودیان را یافتند که کاملا ساختگی بود و مشخص شد روند جعل تاریخ و اسناد از سوی رژیم صهونیستی ادامه دارد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به سخنان بنیامین نتانیاهو که گفته بود ۳۳ هزار موقعیت در قدس وجود دارد که باید صهیونیست‌سازی شود، ادامه داد: صهیونیست‌سازی تاریخ،  فرهنگ،  موسیقی و هنر فلسطینیان نشانه گرفته است و صهیونیست‌ها در حال سرقت آنها هستند. ولی این روند مانند شاخه نظامی اسرائیل شکست خورده است.

 

وی ادامه داد: در بخش نظامی زمانی اسرائیل در جنگ علیه اعراب زمان را تعیین می کرد ولی امروز اسیر اصل غافلگیری شده است و این جبهه مقاومت است که تعیین می‌کند چه زمانی علیه رژیم صهیونیستی اقدام کند. به عبارتی چهره جاسوسی اسرائیل و ساختار سیاسی  آنها در جنگ اخیر نشان داد که از بین رفته است.

 

ابوشریف درباره واکنش مردم رژیم صهیونیستی به ادعای نتانیاهو که از کشف سکه ای بسیار قدیمی از عهد یهودیان در سرزمین های اشغالی خبر داده بود،  گفت: حتی خود مردم اسرائیل،  دانشمندان و اندیشمندان این رژیم این اقدام او را مسخره کرده و با انتشار بیانیه نسبت به آن واکنش نشان دادند تا دروغگویی او بیشتر عیان شود.

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا باید منتظر سقوط رهبران رژیم صهیونیستی باشیم؟ گفت: شکست اخیر رژیم صهیونیستی اثر منفی بر نتانیاهو  و کابینه او دارد و این رژیم دچار قطعا مشکل خواهد شد.

 

نماینده جنبش اسلامی حماس با بیان اینکه هربار مردم فلسطین به دستاوردی برابر رژیم صهونیستی دست می یافتند، رهبران آنها با مذاکره این دستاورد را از بین می بردند، گفت: در پیروزی اخیر اتحاد همه مردم فلسطین با یکدیگر اثربخش شد.  آنها رهبر میانجی‌گر را دیگر نمی‌پذیرند و فقط و فقط مردم فلسطین هستند که با اتحاد می‌توانند پیروزی‌های ارزشمند دیگری بدست آورند.

 

در نشست تخصصی «آتش بس، انتخاب اسرائیل در مواجهه با قدرت مقاومت»؛

ناصر ابوشریف: دنیا به جعل تاریخ فلسطین از سوی ‌صهیونیست‌ها واکنش نشان داد فردوسی پور: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند حوادث ۱۹۶۷ را ندارد 4

 

اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند حوادث ۱۹۶۷ را ندارد
در ادامه این نشست ، «مجتبی فردوسی پور» سفیر سابق ایران در اردن گفت: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند سال ۱۹۶۷ را ندارد و امروز استراتژی پدافند سیستم‌های موشکی مانند پاتریوت و سیستم گنبد آهنین کارایی و خاصیت خود را از دست داده است.

وی با تبریک پیروزی اخیر مردم فلسطین برابر رژیم صهیونیستی گفت: خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی در این تقابل این بود که در روز یوم النکبه علیه مردم فلسطین اقدام به جنایت کرد و با این اوصاف باید در کمتر از ربع قرن شاهد سرنگونی این رژیم باشیم.

 

سفیر سابق ایران در اردن با طرح این پرسش که چرا باید این پیروزی ذخیره مقاومت در حوزه راهبردی باشد، گفت: عمده جنگ‌های رژیم صهیونیستی با ارتش‌های کلاسیک جهان عرب مخصوصا ارتش‌های موحد مانند مصر،  سوریه،  اردن و عراق در سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ بود که این رژیم خاک سرزمین‌های عربی را اشغال کرد و حتی صحرای سینا را از مصر و کرانه باختری را از اردن از آن خود کردند. اسرائیل برای تثبیت موقعیت خودش در واحد سیاسی به نام دولت صهیون هم نیاز به موفقیت نظامی داشت.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کشورهای عربی از حوزه نظامی به حوزه معاهدات و تعاملات سیاسی روی آوردند که شکل‌گیری مقاومت معادلات سیاسی را معکوس کرد و گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی مشابه حماس و جنبش جهاد اسلامی امروز برگ برنده امروز هستند.

 

فردوسی پور تاکید کرد: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند سال ۱۹۶۷ را ندارد و امروز استراتژی پدافند سیستم‌های موشکی مانند پاتریوت و سیستم گنبد آهنین کارایی و خاصیت خود را از دست داده است.

 

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها می‌خواستند در حوزه نظامی وارد عملیات زمینی شوند و حتی برخی از سران کشورهای عربی به این اقدام توصیه کردند. اما نتوانستند غزه در محاصره با طول حدود ۲۹۲ کیلومتر و عرض ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر که شبیه یک زندان بزرگ برای مردم فلسطین است، از پای درآورند و اراده ای برای عملیات نظامی نبود که این همان شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی برابر فلسطین و جبهه مقاومت است.

 

 

در نشست تخصصی «آتش بس، انتخاب اسرائیل در مواجهه با قدرت مقاومت»؛

ناصر ابوشریف: دنیا به جعل تاریخ فلسطین از سوی ‌صهیونیست‌ها واکنش نشان داد فردوسی پور: اسرائیل دیگر جرات دست زدن به اقداماتی مانند حوادث ۱۹۶۷ را ندارد 3

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا