اخبار جمعیتخبر یک

نشست هم اندیشی ضرورت حضور در مسابقات بین المللی و راهکارهای خنثی سازی تحریم ورزش؛ رویوران: ساختارهای بین المللی در موضوع رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی دچار سقوط اخلاقی شده اند/ ابوشریف: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از مسیر ورزش موجودیت خود را تثبیت کند

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، هم اندیشی ضرورت حضور در مسابقات بین المللی و راهکارهای خنثی سازی تحریم ورزش ایران ظهر امروز یکشنبه در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.


در حاشیه این هم اندیشی مراسم معارفه محمد مهر آیی رئیس جدید شاخه ورزشی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و  تمدید حکم مهدی پاشایی دبیر شاخه ورزشی جمعیت نیز برگزار شد. در این نشست نماینده جنبش جهاد اسلامی و نماینده وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون ورزشهای همگانی ) نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر «حسین رویوران» رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد:  یکی از مهمترین موضوعات در ارتباط با مقوله ورزش در شرایط کنونی  سقوط اخلاقی است که در عرصه بین المللی در ارتباط با رژیم صهیونیستی وجود دارد.


در دهه 60 و 70 میلادی ما شاهد حضور نمایندگان از دو رژیم آپارتایدی در عرصه ورزشی بین الملل بودیم، در آن زمان هر ورزشکاری با آنها روبرو می شد، جریمه می شد و جهان مقوله نژادپرستی را هرگز قبول نمی کرد.

چون جهان آپارتاید را قبول نمی کرد، ورزشکارانی که تخطی می کردند با برخوردهای سنگین از سوی تشکل های ورزشی مواجه می شدند.

در شرایط کنونی متاسفانه عکس این مساله را شاهد هستیم  و هر ورزشکار یا تیمی که با صهیونیستها مواجه نمی شود در معرض تحریم قرار می گیرد. این بیانگر سقوط اخلاقی است که در بخش ورزشی در جهان رخ داده که متاسفانه از منطقه خاورمیانه شروع شده است.

اعراب در جریان مذاکرات با آمریکا و رژیم صهیونیستی با لغو قطعنامه 3379 که در زمینه  برابری صهیونیسم با نژادپرستی بود، موافقت کردند. مساله ای که موجب لغو این قطعنامه شد.

در شرایط کنونی بحث بر سر این است که این قطعنامه را مجددا زنده کنند و این امکان با توجه به جو ضد صهیونیستی حاکم بر مجمع عمومی سازمان ملل قابل رخ دادن است.

باید دوباره این قطعنامه را زنده کرد چون همه نشانه ها و مشخصات نژادپرستی را می توان در رژیم صهیونیستی دید، مهمترین این وجوه نژادپرستی، قانون قومیت یهودی است که به طور واضح و آشکار موجودیت عرب و فلسطینی در اراضی اشغالی 1948 را نادیده گرفته است.

متاسفانه رفتارهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در همه سطوح قابل مشاهده است؛ از ساخت و ساز در کرانه باختری و قدس تا مناطق دیگر از جمله محاصره همه جانبه غزه این مساله دیده می شود،  به عنوان نمونه برای یهودیان سکونت در هر جایی در اراضی اشغالی ممکن است اما فلسطینی ها حتی مجوز ساخت و ساز روی زمینی که مالک آن هستند را  ندارند.

مجموعه رفتارها و سیاستهای بسیار زیادی وجود دارد که بیانگر  نژادپرست بودن رژیم صهیونیستی است.

صهیونیستها مردم غیر یهود را حیوان انسان نما می دانند آنها می گویند مردم از خاک هستند و ما فرزندان خداییم، برای همین کشتن غیر یهود برای آنها همچون ذبح حیوانات است. کشتن یک فلسطینی هیچ وقت باعث محکومیت طولانی برای صهیونیستها نمی شود در حالی که به عنوان نمونه زکریا الزبیدی اسیر فلسطینی به جرم کشتن یک یهودی به 54 بار حبس ابد محکوم شده است.

نژادپرستی در کرانه باختری موج می زند؛ منازل فلسطینی ها را تخریب می کنند و پول تخریب را هم می گیرند و می گویند اگر پول نداری خودت تخریب کن. در حالی که خانه یک یهودی نیز تخریب نمی شود. رژیم صهیونیستی یک جهنم در  فلسطین به وجود آورده است که در  آن نژادپرستی موج می زند. از قدس، کرانه باختری، غزه تحت اشغال روزی نیست یک فلسطینی کشته نشود.

در بحث جشن پوریم ، یهودیان با وجود اینکه توسط ایرانیان باستان از  اسارت رهایی یافته بودند ، کشتن 70 هزار  ایرانی در  یک روز در این واقعه تاریخی را جشن می گیرند. اگر این کشتار  در  شرایط امروزی رخ می داد در واقع به این معنا بود که 7 میلیون نفر از جمعیت ایران در یک روز قتل عام شوند، این بیانگر نژادپرستی شدید رژیم صهیونیستی است.

ما امروزه متاسفانه در شرایطی قرار داریم که قدرت های سلطه گر مسائل اخلاقی را به نازل ترین سطح در برخورد با رژیم صهیونیستی رسانده اند.

البته ما جای کار داریم به ویژه در بخش ورزشی می توانیم با استفاده از حقوقدانان مجرب، رژیم صهیونیستی را محکوم نماییم.

 

موضوعاتی نظیر قطعنامه 242 در زمینه لزوم پایان فوری اشغال کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین حق مقاومت فلسطینی ها مسائلی است که به سادگی از سوی تل آویو نقض می شود و این در واقع نقض قوانین بین المللی محسوب می شود.

ما باید برای تغییر این وضعیت حاکم بر  عرصه ورزشی بین المللی تلاش کنیم تا شرایط را به وضعیت دهه 60 و 70 بازگردانیم. وضعیتی  که در آن رویارویی با رژیم های آپارتایدی مذمت می شد، به عنوان یک هدف اصلی باید دنبال شود. کار کردن روی این مقوله و به نتیجه رساندن آن  یک خدمت مهم در عرصه بین المللی محسوب می شود البته راه سخت است اما پیمودن آن غیر ممکن نیست و باید آن را آغاز کرد.

در ادامه این نشست «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس جعلی خود تلاش کرده در تمام صحنه ها حضور داشته باشد، تا به رسمیت شناخته شدن خودش را تثبیت نماید.

آنها در دهه های اخیر با استفاده از امکانات گسترده ، گروههای فشار  و لابی های صهیونیستی تلاش داشته اند که خود را بر جامعه بین المللی تحمیل کنند.

به عنوان نمونه در شرایط فعلی رئیس فدارسیون جهانی کاراته و رئیس فدراسیون بین المللی جودو صهیونیست هستند که همه خواسته های اسرائیل را در  مسابقات به اجرا در می آورند.

در  المپیک نیز لابی های صهیونیستی تلاش کردند که حضور ورزشی این رژیم را با استفاده از پرچم و سرود ملی تحمیل کنند.

موضوع دیگر کشورهای عربی و اسلامی است که متاسفانه مساله حضور  ورزشی رژیم صهیونیستی را تسهیل کردنداین یک رسوایی بر ای کشورهای عربی محسوب می شود. ما باید روند گذشته  که در آن تقابل با صهیونیستها مذموم و زشت بود را احیا کنیم.

وزیرخارجه جدید ایران شخصیت بسیار خوبی است و باید در زمینه تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم آپارتاید وارد عمل شویم.

مساله دیگر نقش ملت ها در مواجهه با رژیم صهیونیستی است که بسیار مهم و اساسی است و  باید از ظرفیت های عظیم آنها استفاده کنیم.

 

شرکت نایک  اخیرا اعلام کرد که فعالیت های خود را به تعلیق در می آورد و ادیداس قبلا این اقدام را در اثر فشارهای بین المللی علیه خود محقق کرد و فروشگاههای خود را در اراضی اشغالی تعطیل کرد.

در واقع می خواهم بگویم که فضا برای کار هست اما باید یک تیم قوی تشکیل شود که رژیم صهیونیستی را در زمینه ورزشی تحت فشار قرار دهد و در این زمینه اقدام کند.

برای تحریم ورزشی رژیم صهیونیستی ابتدا باید تحریم کالایی را اجرا کنیم بعد از آن از ورزشکاران و  تیم هایی که رژیم صهیونیستی را تحریم می کنند حمایت کنیم.

رئیس فیفا در شرایط کنونی شخصیتی حامی رژیم صهیونیستی که باید با اجماع سازی در سطح منطقه و جهان از رای دادن به وی در دوره بعدی خودداری شود.

باید در سطح منطقه و جهان آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی را مطرح کرده و آن  را به عنوان یک مساله فراگیر  قرار دهیم .

 

 

در ادامه این نشست «مهدی شکیبایی» قائم مقام دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: در سالهای اخیر بحث عدم رویارویی ورزشکاران ما با ورزشکاران صهیونیست  بیشتر داغ شده است، چون در  فضای مجازی اخبار بیشتر منتشر شد و ما با نسل جدیدی روربرو هستیم که کمی با نسلی که مخالف رژیم صهیونیستی بودند و طعم جبهه را چشیده بودند، فاصله دارند.

در این چند سال دیپلماسی ورزشی رژیم صهیونیستی آن چنان فعال شده است که حتی اگر یکبار با ورزشکار ایرانی روبرو  شوند تلاش می کنند که عکسی به یادگار بگیرند و آن را بلافاصله در رسانه های بین المللی در بوق و کرنا کنند.

آنها در  این زمینه با قدرت وارد عمل شده و  سعی می کنند از کوچک ترین حادثه به نفع خود استفاده کنند.

از یک طرف حضور و افتخار آفرینی ما در عرصه جهانی که این روزها در مسابقات کشتی نروژ به اوج رسیده لازم است و  از یک طرف دیگر با هجمه گسترده صهیونیستها به عرصه ورزشی بین الملی مواجه هستیم که باید با آن مقابله کنیم.

اکثر ورزشکارانی که درباره رویارویی با صهیونیستها شک و تردید دارند دچار ناآگاهی و کم اطلاعی هستند که باید آنها را از جنایات رژیم صهیونیستی و اینکه همین رژیم باعث و بانی اصلی تحریم ها علیه ایران است، مطلع کنیم.  اگر با این واقعیت ها آشنا شوند دیگر  با اطمینان و خاطر جمع حتی وارد بحث رویارویی با صهیونیستها نمی شوند.

در این زمینه خوب است چند طرح و پروژه مشترک با حضور همه سازمان ها و نهادهای دخیل در این امر از جمله وزرارت ورزش و جوانان انجام شود که محوریت آن می تواند با جمعیت دفاع از ملت فلسطین باشد.

دو سال پیش شاهد بودیم که ماده 11 از اساسنامه وزارت ورزش حذف شد، در آن زمان این مساله را به ایجاد برخی محدودیت ها مرتبط دانستند در شرایطی که می توان در دولت جدید با در نظر گرفتن شرایط لازم بار دیگر این ماده را به اساسنامه اضافه نمود.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا