اخبار جمعیتخبر یک

وزیر اسبق تونسی در نشست «بررسی تحولات جنگ غزه در ابعاد حقوق بین المللی» در تهران: پیروزی در عملیات طوفان الاقصی معجزه بود//حمایت 95 درصدی جوانان تونس از فلسطین یک معجزه است

خالد شویکات ضمن ابراز اطمینان از پیروزی مقاومت در غزه و نابودی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از بین خواهد رفت چون ویژگی های یک کشور را ندارد و منسجم نیست و نظامی که فاقد این ویژگی هاست از بین خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نشست تخصصی «بررسی تحولات جنگ غزه در ابعاد حقوق بین المللی» عصر دوشنبه در تهران با هدف بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه ای با محوریت مقاومت فلسطین با حضور دکتر خالد شویکات استاد دانشگاه و عضو و سخنگوی سابق ائتلاف نداء تونس و تعدادی از کارشناسان حوزه فلسطین در سالن همایش جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

دکتر شویکات با بیان خاطره ای از سال های قبل از تصدی پست وزارت گفت: قبل از اینکه وزیر بشوم دعوتنامه ای آمد از طرف مرکز سعودی «پژوهش های ایران» و مربوط به مراسمی در شهر رباط مغرب با عنوان «گسترش تشیع در مغرب و موریتانی» و من تعجب کردم که چرا برای من این دعوتنامه را فرستادند چون من طرفدار ایران بودم و متهم به حمایت از ایران و حتی شیعه شدن، می شدم. بالاخره جواب مثبت برای شرکت در مراسم دادم و به آن مراسم رفتم.

عضو سابق مجلس تونس گفت در آن مراسم چهره های ضد ایرانی آمده بودند و  (پشت سخنگاهموضوعات موهومی را درباره ایران مطرح کردند تا در نهایت نوبت به من رسید. روی جایگاه سخنگاه رفتم و گفتم اگر نگران ایران هستید بیاید ببینید چه اتفاقی افتاده؟ ایران از فلسطین حمایت کرد و اگر امروز ایران با بحث فلسطین در بین ملتهای عرب، جایگاه پیدا کرده است به این دلیل است که فلسطین برای جهان عرب مهم است.

من به آنان گفتم که راز موفقیت ایران، حمایت از مقاومت و فلسطین است و اگر شما می خواهید موفق شوید باید هزینه و از فلسطین حمایت کنید و اگر این کار را انجام بدهید جایگاه شما بالا خواهد آمد و بدون این کار، امکان رقابت با ایران وجود ندارد. ایران به دنبال حمایت از مقاومت است و ملتهای عرب هم مقاومت را می خواهند و نمونه مقابل آن کشور مصر بود که انورسادات حامی اسراییل بود اما مردم حامی فلسطین بودند.

خالد شویکات ضمن ابراز اطمینان از پیروزی مقاومت در غزه و نابودی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از بین خواهد رفت چون یک کشور طبیعی نیست و انسجام ندارد و نظامی که فاقد این ویژگی هاست از بین خواهد رفت. هیچ نظام نژادپرستی دوام نداشته است و اگرچه صهیونیست ها این سرزمین را غصب کرده اند اما این تصرف همیشگی نیست و امروز در بین کارشناسان صهیونیست بحث بر سر ماندن یا نماندن اسراییل است.

این وزیر اسبق تونسی ادامه داد: فلسطین در قلب جهان اسلام جای دارد و افرادی امروز می خواهند مانع از نقش تمدنی اسلام در جهان شوند اما امروز لحظه تاریخی است و غرب با وجود تلاش فراوان برای به حاشیه بردن مسأله فلسطین با عنوان موضوعاتی مانند همجنس بازی و گوناگونی جنسیتی در سال میلادی پیش رو و بازتعریف ارزش کشورهای جهان بر این اساس، نتوانست آنچه که در غزه اتفاق می افتد را به حاشیه ببرد.

سخنگوی سابق ائتلاف نداء تونس با معجزه خواندن پیروزی در عملیات طوفان الاقصی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین تحولات غزه این بود که ما نگران جوانان خود بودیم که در آینده می شود این بچه ها را با آرمان فلسطین و مقاومت آشنا کرد یا خیر؟ امروز می بینیم که ۹۵ درصد جوانان تونس حامی فلسطین هستند. برای مثال طرفداران فوتبال در ورزشگاهها، شعارهای جدیدی در راستای حمایت از مردم فلسطین دیده و سر داده می شود و این اتفاق، یک معجزه است و کمتر از یک معجزه نیست. برای آشنا کردن جوانان و همسو کردن آنان با جریان مقاومت فلسطین اگر هرچه پول خرج می کردیم که این جوانان به این سمت بیایند موفق نمی شدیم ولی امروز این جوانان به مقاومت اسلامی و فلسطین معتقد هستند.

نماینده سابق مجلس تونس در پایان با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا و مانع شدن آن برای پایان جنگ و نسل کشی صهیونیست ها گفت: در سازمان ملل قطعنامه ای می خواهد تصویب شود که با یک رأی (آمریکا) وتو می شود که این موضوع نشان از ناکارآمد بودن ساختار سازمان ملل در برقراری صلح است.

وی افزود: رسیدگی به ناقص بودن قوانین در سازمان ملل، مطالبه اصلی برخی از کشورها برای اصلاح ساختار آن است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا