اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

کنفرانس خبری ششمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با حضور مهمانان و شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و فعالان حوزه فلسطین از ۲۰ کشور از روز پنجشنبه ۱۳ مهر تا شنبه ۱۵ مهرماه بمدت ۳ روز در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
حضرت آیت الله محمد حسن اختری “رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین” نهاد ریاست جمهوری و رئیس ششمین اجلاس در نشست خبری ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ” یادواره شهید محمدالدُرَّه ” ، در تشریح جزئیات این نشست ، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول در خصوص برگزاری ششمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، همزمان با روز جهانی کودک و روز همبستگی با کودک فلسطینی گفت: برگزاری این گونه نشست ها موجب حمایت بیشتر از ملت فلسطین و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی می شود. وی اظهار داشت : نشست امسال در برهه خاصی برگزار خواهد شد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مهمانان سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی عنوان فرمودند: قضیه فلسطین امروز حساس است و مقاومت امروز فلسطین زبانزد در کل دنیا شده است. عادی سازی با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در خاتمه گفت : این همایش به عنوان یک مطالبه بین المللی در مقابله با اشغالگری مطرح خواهد شد.
در ادامه سید ابوالقاسم رحیمیان دبیر ششمین اجلاس با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 571 مورخ 10/8/1384 به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی ، روز 9 مهرماه را به عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تعیین و تصویب نموده است گفت : 9 مهرماه مصادف است با سالروز شهادت محمدالدُرَّه . فلذا اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری که از اهداف آن تلاش برای پایان دادن به پدیده اشغالگری در جهان و در رأس آن پایان اشغال فلسطین است ، گرامیداشت سالروز شهید محمد الدُرَّه را فرصتی برای زنده نگه داشتن مبارزات ملت رنجدیده فلسطین در راه آزادی وطن از اشغال و نیز گسترش فرهنگ حمایت از این مبارزات می داند. بر این اساس طی سالهای 1396و 1397 ، 1398 و 1399 و 1401 پنج اجلاسیه با همین نام و با حضور شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و جوانان فعال در حمایت از ملت مظلوم فلسطین از جمهوری اسلامی ایران و اقصی نقاط جهان ، رهبران گروههای جهادی ، جوانان فلسطینی و با مشارکت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه فلسطین در شهر تهران برگزار گردیده است .
دبیر این اجلاس با بیان اینکه حمایت از ملت فلسطین و بخصوص کودکان و نوجوانان از اولویت های این اجلاس خواهد بود گفت: این اجلاس با ۳ محور به فعالیت های خود ادامه خواهد داد .
محور اول : کمیسیون های تخصصی با عناوین سیاسی – رسانه و فضای مجازی و سمن ها که در این کمیسیون ها اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود خواهند پرداخت .
محور دوم : دیدار میهمانان با شخصیت های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله دکتر حسینی معاون پارلمانی رئیس محترم جمهور ، مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر شخصیت های سیاسی و فرهنگی .
و محور سوم : اجلاس پایانی با حضور و سخنرانی سرلشکر پاسدار دکتر رحیم صفوی دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا و دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش .
در خاتمه دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ، برگزاری ششمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ” یادواره شهید محمدالدُرَّه” به ریاست حضرت آیت الله محمد حسن اختری را محصول همکاری ، همدلی و همراهی خالصانه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزارت امورخارجه ، وزارت آموزش و پرورش ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، شورای اسلامی شهر تهران ، شهرداری تهران ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و ضمن تشکر از همه عزیزانی که در برگزاری این اجلاس شکوهمند مشارکت داشته اند ، ابراز امیدواری نمود که توفیق تلاش در این عرصه آسمانی که همانا عمل به تکلیف در حمایت از مظلومیت است ، از مجریان این برنامه سلب نگردد و پاداش این عزیزان اقامه نماز در بیت المقدس به امامت منجی منتظر هستی ، حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. ان شاء الله.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا