اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

یادواره کودکان شهید غزه:اولین دوره اردوی آموزشی فلسطین شناسی دانش آموزان شهرتهران

مراسم اولین دوره آموزشی باموضوع آشنایی با قضیه فلسطین یادواره کودکان شهید غزه در قالب اردوهای دانش آموزی با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران،آیت‌الله محمد حسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و فرهنگسرای رسانه عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه در اردوگاه شهید چمران برگزار شد.

آیت الله محمدحسن اختری :
جامعه دانش آموزی با قلم و هنرش روایتگر مظلومیت مردم فلسطین باشد
آیت‌الله « محمدحسن اختری » رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه این اردوها ، با اشاره به برگزاری این اردو ویژه دانش‌آموزان اظهار داشت : این برنامه ، اولین گام برای برگزاری برنامه با حضور و همکاری شما نوجوانان و دانش آموزان عزیز است و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد. باید از همه شهدایی یاد کنم که این روز‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین به شهادت می‌رسند.
وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این ویژه ‌برنامه این است که شما با وضعیت موجود این روز‌های فلسطین ، بیشتر آشنا شوید و بدانید چه جنایاتی در حال رقم خوردن است. باید این موضوع را بدانید که در ۶۰ روز گذشته، بیش از هفت هزار برادر و خواهر فلسطینی و به ‌ویژه کودکان و دانش‌آموزان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و مجموع شهدای فلسطینی به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است . این عدد بسیار زیاد و معادل جمعیت یک شهر است.
رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان سراسر جهان و آزادگان دنیا با فلسطینی‌ها هم‌صدا شدند. ملت ایران نیز در کنار آن‌ها بوده و باز هم خواهد ماند. معتقدم جامعه دانش‌آموزی ما باید بیشتر این مصیبت‌ها و سختی‌های دانش‌آموزان فلسطینی را درک کند. مدارس و خانه‌های آن‌ها ویران شده و در خاک و خون می‌غلتند و ما باید در کنار آن‌ها باشیم.
آیت‌الله اختری تاکید کرد: این اردو برای این است که شما به این رسالت توجه کرده و اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی را با قلمتان، هنرتان و بیانتان به دیگر دانش‌آموزان منتقل کنید. ما این انتظار را داریم که مظلومیت دانش‌آموزان فلسطینی را در قالب‌های مختلف عکس، فیلم و نوشته بیان کنید تا قدمی برای جهانی شدن پیام فلسطین بردارید.

ناصر ابوشریف :
در قرآن کریم نشانه‌هایی مبنی بر پیروزی بر رژیم صهیونیستی وجود دارد

« ناصر ابوشریف » نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران دیگر سخنران مراسم اختتامیه این اردو بود.
وی اظهار داشت: ما به‌ عنوان فلسطینی می‌خواهیم درباره مسائلی صحبت کنیم که شما آن‌ها را درک کرده و به دیگران منتقل کنید. باید این موضوع را یادآور شوم که بیش از ۵۰ درصد جمعیت فلسطین و نوار غزه، نوجوانان زیر ۱۵ سال هستند. امسال ۶۲۵ هزار دانش آموز از کلاس اول ابتدایی تا دوازدهم در نوار غزه به مدرسه رفتند. البته از ابتدای جنگ دیگر کسی به مدرسه نرفت.
وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، بیش از شش هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این جنگ به شهادت رسیدند. همچنین بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در این جنگ زخمی شدند و ۲۴۰ مدرسه دولتی به طور کامل تخریب شد. علاوه براین، ۵۲ مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد که در جنگ‌های قبلی اصلا مورد حمله قرار نمی‌گرفتند نیز تخریب شد. نمی‌توان این حجم از وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده گرفت. امروز تقریبا نیمی از ۶۲۵ هزار دانش آموز ساکن در نوار غزه آواره‌اند؛ یا در چادر زندگی می‌کنند و یا سرپناهی ندارند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر جنایات عظیم رژیم غاصب صهیونیستی گفت: طی سالیان گذشته، ما و شما رژیم غاصب صهیونیستی را به‌عنوان رژیم کودک‌کش توصیف می‌کردیم و رسانه‌ها نیز آن‌ها را با همین عنوان می‌شناختند، اما امروز به چشم می‌بینیم که آن‌ها مرتکب چه جنایتی می‌شوند. کودکان فلسطینی، چه دختر و چه پسر قربانی رژیم صهیونیستی شده‌اند و هیچ کس مصون نمانده است، البته همه شما شاهد مقاومت این مردم طی این روز‌ها بوده‌اید.
ناصر ابوشریف ادامه داد: یکی از شاخصه‌های اصلی نوجوانان در نوار غزه این است که آن‌ها همیشه به مسجد می‌روند. هزاران نفر از آن‌ها حافظ کل قرآن یا بخشی از آن هستند. خانواده‌های فلسطینی در حفظ قرآن رقابت دارند و در هر خانواده چند نفر حافظ قرآن هستند.
وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نشانه‌هایی مبنی بر پیروزی بر رژیم صهیونیستی وجود دارد. همانطور که در سوره اسرا به آن اشاره شده و بیان شده است که مسلمانان دوباره وارد مسجدالاقصی خواهند شد. فراموش نکنید که در ۷ اکتبر و در عملیات طوفان‌الاقصی چگونه آبروی اسرائیلی‌ها رفت و شکست خوردند. شما دیدید که کشور‌های مسلمان منطقه چگونه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند و البته جمهوری اسلامی پایگاه اصلی این موضوع به شمار می‌رود و به طور حتم، مقاومت بدون رهبری جمهوری اسلامی پیش نمی‌رود.

 

گفتگوی اختصاصی با سید ابوالقاسم رحیمیان
دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

سید ابوالقاسم رحیمیان دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری با اعلام خبر برگزاری اولین اردوی تخصصی دانش آموزی با عنوان طوفان الاقصی ” یادواره کودکان و نوجوانان غزه ” گفت : این اردو به همت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و مشارکت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و آموزش و پرورش شهر تهران به مدت ۲ روز ،‌ از روز سه شنبه ۲۱ لغایت چهارشنبه ۲۲ آذرماه در اردوگاه شهید چمران تهران برگزار می گردد که در این اردوی آموزشی ، دانش آموزان مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در قالب ۱۲عنوان فعالیت فرهنگی و هنری در گروههای ۱۲ نفره از هر منطقه شرکت نموده و ضمن بهره مندی از سخنان اساتید مجرب و کارشناسان ارشد مسائل حوزه فلسطین ، با مفاهیم جایگاه فلسطین در نگاه اسلامی و قرآن ، دشمن شناسی ، ضرورت حمایت از ملت مظلوم فلسطین ، نسل کشی زنان و کودکان فلسطینی در غزه توسط رژیم کودک کش صهیونیستی آشنا می شوند .

وی در ادامه گفت : با هماهنگی به عمل آمده با آموزش و پرورش شهر تهران ، دانش آموزان بعد از شرکت در این اردو ، فعالیت خود را تحت نظارت ستاد اجرایی اردویی متشکل از نمایندگان برگزارکننده اردو که در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل گردیده است ، به صورت متمرکز منطقه ای و در کانون های فرهنگی تربیتی ادامه خواهند داد و در پایان هر فصل ، دانش آموزان تحت پوشش طرح در مناطق ، در اردوهای یک روزه متمرکز با عنوان ” تشکل همراهان مقاومت ” شرکت خواهند نمود و ضمن تعامل با دانش آموزان سایر مناطق و بهره مندی از سخنان کارشناسان ارشد مسائل سیاسی و در جریان قرار گرفتن اخبار مربوط به آخرین تحولات منطقه ای و فلسطین ، نسبت به بروز رسانی آموزش ها و برنامه ریزی بمنظور‌ انجام فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی اقدام خواهند نمود.

سرپرست اردو ، هدف از اجرای این طرح را استفاده بهینه از ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی اعلام نمود و اظهار داشت : در این رویداد فرهنگی و هنری تمام سعی خود را به کار خواهیم بست تا جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین، به ویژه کودکان و نوجوانان را از نگاه فرهنگ و هنر، به دانش آموزان ایرانی و جهان مخابره کنیم.

در مراسم اختتامیه این اردوها که با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی ، رهبران جهادی و مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد ، آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاداسلامی فلسطین در ایران سخنرانی کردند .

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا