اخبار جمعیتخبر یک

۱۵مهرماه روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهرماه روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی در تقویم ایران

جهت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد:

*۱۵مهرماه روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهرماه روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی در تقویم ایران*

شورای فرهنگ عمومی پس از بررسی و موافقت با‌پیشنهاد نامگذاری دو روز از ایام مهرماه برای رویدادهای فلسطینی مصادف با عملیات طوفان الاقصی در تقویم جمهوری اسلامی ایران، این پیشنهادات را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد.

برپایه این گزارش و بنابر گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه ای که با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد ، با پیشنهاد نامگذاری روز ۱۵ مهرماه همزمان با عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی برای ثبت در تقویم جمهوری اسلامی موافقت شد.

همچنین در این جلسه اعضا به اتفاق ارا با پیشنهاد نامگذاری ۲۵ مهرماه مصادف با وقوع واقعه هولناک انهدام بیمارستان مسیحی المعمدانی و قتل عام بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی عمدتا کودکان و زنان پناه گرفته در این بیمارستان به عنوان روز محکومیت جهانی نسل کشی زنان و کودکان فلسطینی جهت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت کردند.

جنبش های فلسطینی صبح روز ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر) طی یک عملیاتی با عنوان طوفان الاقصی ضربه مهلکی بر پیکره نظامی، امنیتی، اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کردند که در تاریخ مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگران قدس بی سابقه بود. مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای در پی این عملیات پیروزمندانه آن را زلزله ای یاد کردند که بنیانهای رژیم را به ارزه در اورده است. در این عملیات بیش از ۱۷۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بسش از ۲۰۰ نفر از نظامیان از جمله ۴۰ افسر ارشد بارتبه های بالا نظامی به اسارت نیروهای مقاومت درامدند.

بدنبال این عملیات که در پاسخ به جنایات مکرر صهیونیستها علیه مسجدالاقصی، کرانه باختری و نوار غزه صورت گرفت، صهیونیستها دیوانه وار به مناطق مسکونی و عمومی نوارغزه یورش برد و بیش از ۱۲ هزار تن بمب از انواع متعارف و غیرمتعارف بر سر اهالی این‌منطقه ریخت که منجر به شهادت بیش از ۶ هزار (تا لحظه نگارش این متن) شد و در یک مورد در تاریخ ۲۵ مهرماه با بمباران بیمارستان مسیحی المعمدانی غزه بیش از ۱۵۰۰ کودک و زن پناه گرفته در این بیمارستان را در سایه سکوت مجامع بین المللی قتل عام کرد.
در پی این جنایت بی سابقه و نسل کشی اشکار فلسطینیان نوار غزه جمعیت دفاع از ملت فلسطین، اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی حامی فلسطین و مجمع فعالان و سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین در نامه ای به وزیر ارشاد اسلامی خواستار نامگذاری ۲۵ مهرماه به عنوان روز محکومیت نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی شد.

این پیشنهاد به همراه پیشنهاد نامگذاری ۱۵ مهرماه به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی در شورای فرهنگ عمومی بررسی و با موافقت اکثریت ارا روبرو شد و در دستور کار برای تصویب قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا