اخبار جمعیتخبر یک

نشست تخصصی چشم انداز طوفان الاقصی در ماه رمضان

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت رژیم صهیونیستی بزرگترین بازنده نبرد غزه است و این رژیم با جنایاتی که انجام می دهد وجهه خود را از دست داده است و بدون شک خون بر شمشیر در غزه نیز پیروز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست تخصصی چشم انداز طوفان الاقصی در ماه رمضان که صبح امروز (چهارشنبه23 اسفند ماه) در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد، به تشریح اوضاع فاجعه بار غزه پرداخت و گفت: اوضاع انسانی مصیبت بار است و مردم غزه با گرسنگی شدید مواجه هستند.

ابو شریف افزود: اسرائیل رفتار وحشیانه ضد بشری دارد و کشتار و قتل عام مردم فلسطین در نوار غزه همچنان ادامه دارد. سازمان ها و دادگاه های بین الملی و کشورهای بزرگ که مدعی دموکراسی هستند برای توقف قتل عام و نسل کشی در غزه هیچ کاری انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه اسرائیل تمام ملزومات و مولفه های زندگی را در نوار غزه قطع کرده و زیرساخت ها را از بین برده است ادامه داد: 50 درصد از زمینهای کشاورزی در نوار غزه به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از بمبهای فسفری و ممنوعه بین المللی نابود شدند و 97 درصد آبهای قابل شرب در غزه دیگر غیرقابل شرب شده است و سیستم فاضلاب در غزه براثر بمباران های رژیم صهیونیستی نابود شده است و به دلیل نفوذ مواد شیمیایی دیگر آبهای زیرزمینی قابل آشامیدن نیستند.

70 درصد ساختمان های نوار غزه نیز تخریب شده است و اکثر مردم غزه مهاجر و آواره شده اند. خیلی از آوارگان فلسطینی در چادرهای نایلونی زندگی می کنند.

همه مولفه های زندگی در شمال غزه از بین رفته است. قیمت هر یک کیلو آرد در نوار غزه حدود 100 دلار شده است.

ابوشریف افزود: بیماری در غزه زیاد شده است و 92 درصد کودکان غزه مریض هستند و به انواع بیماری های از جمله حصبه، التهاب ریه و کلیه و خشکی بدن مبتلا شده اند.

وی با اینکه در غزه کمبود شدید دارویی و غذایی وجود دارد، افزود: 30 کودک در غزه براثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران خاطرنشان کرد: 72 درصد شهدا، زنان و کودکان هستند و بسیاری از کودکان، خانواده های شان را از دست داده اند.

وی افزود: 60 هزار زن باردار اکنون در غزه هستند که از هیچ امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند. ماهیانه 50 هزار زن فلسطینی در نوار غزه در بدترین شرایط و امکانات بهداشتی و دارویی زایمان می کنند.

ابوشریف با انتقاد از عدم کمک رهبران جهان به مردم نوار غزه گفت: دنیا از کمک کردن ناتوان نیست ولی آنها نمی خواهند به وظیفه خودشان عمل کنند. اتحادیه عرب اصلا در صحنه نیست. سازمانهای کشورهای اسلامی کار خاصی انجام نمی دهند و برخی حکام هم علیه غزه توطئه چینی می کنند تا مقاومت غزه را از بین ببرند. آنها به دنبال پساجنگ هستند. مصر از یک طرف، آمریکا از طرفی دیگر، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین هم هرکدام کنترل یک طرف غزه را برای خود می خواهند.

وی با بیان اینکه شاهد تراژدی بسیار بزرگ و معاصر در غزه و از دست رفتن ارزشهای غرب هستیم خاطرنشان کرد: تمدن غرب در میان ملتها ارزش خود را از دست داده است. ملتها به دفاع و حمایت از فلسطین به پا خواسته اند اما حکومتها ارزشهای انسانی و اخلاقی را زیرپا می گذارند.

ابوشریف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بزرگترین بازنده نبرد غزه است و این رژیم با جنایاتی که انجام می دهد وجهه خود را از دست داده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران همچنین با اشاره به پیام عاشورای حسینی مبنی بر پیروزی خون بر شمشیر گفت: غزه مشابه کربلاست و بدون شک خون بر شمشیر در غزه نیز پیروز خواهد شد و پیروزی الهی از آن ما خواهد بود.

وی در پایان گفت: حمایت از غزه وظیفه ای انسانی، اخلاقی و دینی برای همه است.

در پایان این مراسم کمک های مردمی مادران و زنان تهرانی که در پویش «نهضت مادری» مقادیری طلا و مسکوکات برای کمک به مردم غزه بود از این کمک ها رونمایی شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا