اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگریاخبار جمعیتخبر یک

در اجلاس “فلسطین و تکلیف امت اسلامی” مطرح شد: خدا پیروزی بر اسرائیل را تضمین کرده است/اسرائیل یک تهدید مستر برای جوامع /تلاش برای آزادی فلسطین جهادی دفاعی و وجوب قطعی دارد

به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، اجلاس “فلسطین، تکلیف امت اسلامی”در شهرستان قم برگزار شد. در این اجلاس علاوه بر دانشجویان عراقی و اساتید دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، تعدادی از علاقمندان به مباحث حوزه فلسطین نیز حضور داشتند.

 

دکتر عباس خامه یار معاون فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن تبیین تاریخ روند شکل گیری رژیم صهیونیستی و نقش  قدرت های استعماری خصوصا دولت انگلیس در ایجاد این رژیم و حمایت از آن، این رژیم را یک تهدید مستمر برای جهان اسلام دانست.

 

خامه یار همچنین به اولویت های معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اشاره کرد و اعلام کرد این معاونت تلاش دارد تا برنامه های فرهنگی گوناگونی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار کند تا دانشجویان با فرهنگ اسلامی و اولویتهای آن در عصر حاضر آشنا شوند.

 

حسین رویوران سخنران بعدی این اجلاس بود که بحث خود را با عنوان “فلسطین گرانیگاه تحولات جهانی در آستانه ظهور” ارائه داد.

 

معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تبیین چرایی حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان آزاد سازی فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگر نظام ها که بر پایه دولت- ملت تعریف شده و رفتار آنها را هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی تعیین می کند،  بر دو پایه” دولت- ملت” و “دولت – امت” شکل گرفته است.

 

وی افزود: لذا جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز نهادهایی را در هر دو ساحت “ملی و امتی” ایجاد کرد تا اهداف نظام اسلامی را هم در سطح ملی و هم در سطح امتی دنبال و محقق سازند.

 

رئیس هیأت امناء اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در ادامه گفت: اولویت امت اسلامی، آرمان آزاد سازی فلسطین است. لذا ایران نیز با تعریف و ایجاد سازوکارهای مرتبط مانند مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و خصوصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیگیری آزاد سازی فلسطین به عنوان مهمترین اولویت امت اسلامی را دنبال کرده است.

 

رویوران با اشاره به داستان معراج در قرآن که آن را یکی از بزرگترین معجزات در تاریخ اسلام دانست، افزود: خداوند متعال در سوره اسرا پیروزی بر اسرائیل را با شرایط اخلاص و فراهم سازی امکانات مناسب رزمی تضمین کرده است و پیوستن به این فرآیند یعنی حضور در حزبی الهی که در نهایت پیروز خواهد شد، یک فرصت بزرگ الهی و یک افتخار برای جوامعی است که در تحقق این وعده الهی گام بر می دارند.

 

وی افزود: واقعه اسرا و معراج با اعجاز الهی در سال هشتم بعداز بعثت اتفاق افتاد و خداوند با اعجاز پیامبر اکرم را به آسمان برد و بردن مستقیم پیامبر به معراج از مکه در توان خداوند بود اما خداوند پیامبر را به مسجد الاقصی می برد و از آنجا عروج به آسمان رخ می دهد. در واقع اینگونه خداوند خواست تا مسلمانان به فلسطین توجه کنند تا آن را در طول تاریخ به فراموشی نسپارند.

 

در واقع خدا در قران تاکید دارد که فلسطین قرار نیست با اعجاز آزاد شود بلکه شرایطی بر آن مترتب است و مهمترین این شرایط شکل گیری ارتش از بندگان مخلص خدا که از تعبیر به “عبادلنا” کرده است که قوی و دارای امکانات نظامی مناسب و تعیین کننده است با استفاده از تعبیر “اولی باس شدید” .

 

رویوران اضافه کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، هیچ یک از این شرایط وجود نداشت. گروه هایی که با رژیم صهیونیستی مبارزه می کردند، تفکرات چپگرا یعنی کمونیستی و سوسیالیستی داشتند و به لحاظ توان نظامی هم اساسا قادر به تاثیری بر قدرت نظامی اسرائیل نداشتند.

 

وی در ادامه گفت: اما امروز ما شاهد شکل گیری ارتشی هستیم که ویژگی هایی را که قرآن به آنها برای شکست اسرائیل و تکمیل پروژه الهی اشاره کرده است را کاملا دارا هستند. گروه های اسلامی مانند حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه های اسلامگرای فلسطین، حزب الله و جنبش امل لبنان، حشد الشعبی عراق، جیش الوطنی سوریه، انصارالله یمن، فاطمیون افغانی و زینبیون پاکستانی همه نگاهشان در درگیری با رژیم صهیونیستی عمل به تکلیف دینی و دستور خدا است.

 

رویوران اضافه کرد: این گروه های اسلامی به اضافه جمهوری اسلامی ایران، امروز یک ارتش بین المللی به نام محور مقاومت را شکل داده اند که به لحاظ تجربه جنگ، دارا بودن راهبردها و تاکتیک ها و نیز سازو برگ نظامی به عنوان قدرت تعیین کننده در منطقه شناخته شده اند و به نظر می رسد تحولات شتابان به سمت تحقق وعده الهی در نابودی اسرائیل و آزاد سازی فلسطین حرکت می کند.

 

دکتر رحمت ابراهیمی آخرین سخنران این اجلاس بود که عنوان سحنرانی خود را ” ضرورت تبیین جهاد دفاعی در آزاد سازی فلسطین” قرار داده بود.

 

این استاد دانشگاه ضمن تعریف انواع جهاد در اسلام  دفاع از فلسطین را در دایره جهاد دفاعی دانست که وجوب نسلی تا نابودی اسرائیل و آزاد سازی فلسطین برای امت در همه اعصار دانست.

 

وی دفاع از فلسطین را درچارچوب دولت – امت دانسته و تاکید کرد؛ جهاد دفاعی حوزه مشترک همه فرق اسلامی است فلذا دفاع از دار الاسلام در مقابل دار الحرب وجوب قطعی دارد و اشغال فلسطین به عنوان بخشی از دار الاسلام بر همه مسلمانان جهاد را واجب می کند تا زمانیکه این سرزمین آزاد گردد.

 

البته با توجه به تنوع جنگ در عصر جدید مانند جنگ رسانه ای، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و غیره، جهاد دفاعی به همه این حوزه ها به عنوان یک امر واجب تسری می باید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا