اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری

گزارش تصویری همایش بین المللی انقلاب اسلامی ، جهاد و مقاومت ، عزت بین المللی

گزارش تصویری همایش بین المللی انقلاب اسلامی ، جهاد و مقاومت ، عزت بین المللیسه شنبه 17 بهمن ماه سال  1402

مجموعه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری

 

مساله شناسی طرح

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، مبارزه فلسطین قهرمان همواره با پیروزی های بزرگ و انکارناپذیر و شکست های رژیم جلاد ، کودک کش و موقت صهیونیستی همراه بوده است و مقاومت مظلومانه و بی‌دفاع فلسطینی ها ، به برکت وحدت ، اخوت و بیداری اسلامی که از آفریقا تا مدیترانه و فراتر از جغرافیای منطقه در قلب اروپا و آمریکا، رقم زده است ، بنیان های رژیم سست تر از لانه عنکبوت را به فروپاشی نزدیک تر و روند وقایع را بگونه ای شکل داده است که تحقق شعار راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در “حذف اسرائیل از صفحه روزگار” و آزادی قدس شریف را قریب الوقوع تر از همیشه ساخته است.

بر اين اساس همایش بین المللی با عنوان  :

”  انقلاب اسلامی ، جهاد و مقاومت ، عزّت بین المللی ” برگزار می گردد .

 

اهداف راهبردی

 

  • اثرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر قیام ملت فلسطین برعلیه رژیم کودک کش صهیونیستی
  • انقلاب اسلامی ایران الگویی برای قیام ملت فلسطین برعلیه رژیم کودک کش صهیونیستی
  • انقلاب اسلامی ایران ، بانی تغییر نظم جهانی در صحنه بین الملل
  • انقلاب اسلامی ، زمینه ساز تحقق وعده اللهی در آزادی قدس
  • تاثیر انقلاب اسلامی بر معادله فلسطین و رژیم صهیونیستی

 

  • شعار برنامه

انقلاب اسلامی ایران ، الگویی برای قیام ملت فلسطین برعلیه رژیم کودک کش صهیونیستی

 

  • شرح برنامه :

 

این برنامه با مشارکت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

این همایش در روز سه شنبه 17  بهمن ماه که در روزشمار ایام الله دهه مبارک فجر بعنوان روز انقلاب اسلامی ، جهاد و مقاومت ، عزت بین المللی نامگذاری شده است ، با سخنرانی شخصیت های سیاسی و فرهنگی ، رهبران جهادی ، اندیشمندان و صاحب نظران حوزه فلسطین و انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود .

 

  • زمان :

سه شنبه 17 بهمن ماه سال 1402  ( ایام دهه مبارک فجر )

 

l محل برگزاری :

تهران ـ مجموعه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری

 

    l ترکیب میهمانان :

  • مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی نهاد ریاست جمهوری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان
  • نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران
  • نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در جمهوری اسلامی ایران
  • نماینده حزب فضیلت عراق در جمهوری اسلامی ایران
  • رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی
  • رئیس سازمان بهزیستی کشور
  • دبیرکل حمایت از کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی
  • سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه حمایت از ملت مظلوم فلسطین
  • طلاب و دانشجویان بین الملل ( دانشجویان رشته پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ـ دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) ـ دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی ـ جامعه المصطفی (ص) العالمیه )
  • خانواده معظم شهیدان والامقام سردار سید رضی موسوی ، سفیرمقاومت سردار حسن ایرلو و شهدای مدافع حرم فاطمیون شهیدان سید ناصر سجادی ، سید محمد سجادی و مهدی غلامی

 

آیت الله محمد حسن اختری :

انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران اسلام را زنده کرد، افزود : این انقلاب به مسلمانان هویت داد.

آیت‌الله محمدحسن اختری در همایش « انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی» که با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی ، رهبران جهادی ، دانشجویان بین الملل در جمهوری اسلامی ایران و فعالان حوزه فلسطین برگزار شد، افزود: پیامبر اسلام (ص) انقلاب بزرگی در جهان ایجاد کرد که امروز شاهد برکات و ثمرات آن در جوامع اسلامی هستیم و فرزند ایشان بعد از ۱۴ قرن انقلابی را همسان با انقلاب رسول گرامی اسلامی رقم زد.

وی اظهار داشت: رسالت و اندیشه‌های حضرت امام (ره) اندیشه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن کریم است که توانست اسلام را بار دیگر در جهان زنده کند و به مسلمانان هویت ببخشد.

مشاور رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد؛ زمانی‌که انقلاب اسلامی پیروز شد در هیچ کجای این کره خاکی حکومتی یا نظامی به نام اسلام یا مسلمانان وجود نداشت؛ امروز چند دولت داریم که به‌عنوان دولت اسلامی و نیروهای مسلمان معتقد و پایبند در این کشورها حکومت می کنند و زمام امور را به دست دارند.

آیت‌الله اختری افزود: امسال این ماه‌های مبارک برای مسلمانان جهان، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شده است، بنابراین تصمیم گرفتیم این واقعه بزرگ را با دانشجویان بین المللی علوم پزشکی حاضر در کشور ایران جشن بگیریم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد : انقلاب اسلامی اندیشه نویی را به جهان عرضه کرده است و امروزه رهبر انقلاب این حرکت را هدایت و این اندیشه‌ها را در جهان می‌گسترانند.

وی خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در همایش یادآور شد: از شما دانشجویان خارجی می‌خواهم اندیشه‌های انقلاب اسلامی را بیاموزید و به‌عنوان اندیشه‌گستران اسلام آن‌ها را منتشر کرده و بگسترانید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

معجزه مقاومت برخاسته از نهضت امام (ره) است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ایام دهه فجر گفت: خدای متعال را شاکر هستیم که بعد از گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مجاهدان بزرگ در این نهضت بیش از شصت ساله، در آستانه عبور از همه مشکلات داخلی، خارجی و در آستانه رسیدن به حوزه مهم تمدن سازی اسلامی قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی این است که از روز اول آرمان خود را محدود به اصلاح وضعیت داخل کشور نکرد؛ امام راحل از روز اول مبارزه و نهضت سه آرمان بزرگ را در حوزه سیاسی اعلام کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولین هدف رهایی از استبداد داخلی بود، دومین آرمان، مبارزه با استعمار خارجی و هدف سوم مبارزه با صهیونیسم ذکر شد؛ امام راحل در ایام مبارزه به شدت مورد آزار، اذیت، حصر و هجرت قرار گرفت چون از مبارزه با این سه ضلع لحظه‌ای عقب ننشست و مسیر مبارزه را با قدرت ادامه داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مردم در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب تاکید کرد: در نظام اندیشه ای امام و امت هر تغییر اجتماعی و تحولی مبتنی بر آگاهی و حضور مردم شکل می گیرد انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین‌ انقلاب تاریخ بشر و از جنس بعثت انبیاست.

وی با اشاره به حمایت 98 درصدی مردم از انقلاب افزود: در مبارزه با استعمار نیز امام معتقد به حرکت توده های مردم بود با رایزنی، لابی و مذاکرات پشت درهای بسته امکان پیشرفت موضوع فلسطین و حل مسأله اشغالگری وجود نداشت.

اسماعیلی با بیان اینکه 6 ماه قبل از پیروزی انقلاب سردمدار مبارزه با رژیم صهیونسیتی دست دوستی به سمت صهیونیست‌ها دراز کرد و در نبرد با آنها شکست خورد، گفت: موضوع رهایی فلسطین به بن‌بست رسید و مسیری که از طریق ناسیونالیست عربی دنبال می شد شکست خورد.

وی افزود: امام راحل مبارزه را مردمی کرد یعنی در اولین ماه مبارک رمضان سال اول پیروزی انقلاب اسلامی روز قدس را نام گذاری کردند، توده‌ها را به صحنه آوردند و به تدریج انتفاضه که با سنگ شروع شده بود به نقطه کنونی رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این معجزه مقاومت برخاسته از نهضت امام راحل صهیونیست ها را تحقیر کرده است، تصریح کرد: کسانی که به دنبال نیل تا فرات بودند امروز در غزه در گل فرو رفته اند و این ماهیت مقاومت است.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه چندین هزار کودک در غزه شهید شده است ولی مادران شهدا می گویند خدا برای ما کافی است، ادامه داد: مکتب مقاومت قهرمان ساز است؛ با شهادت بیست و هفت هزار نفر خون بر شمشیر پیروز شد و شعار امام در غزه در حال تحقق است چرا که ما به مقاومت و نصرت الهی ایمان داریم.

وزیر فرهنگ گفت: خداوند متعال انشاالله نصرت خود را به مومنان نازل خواهد کرد و به زودی در بیت المقدس نماز وحدت مسلمین را به امامت ولی امر مسلمین اقامه خواهیم کرد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین :

بیداری اسلامی ، دستاورد انقلاب اسلامی است

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیداری اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: گروه‌های اسلامی در برخی نقاط جهان انقلاب کرده و به جاهایی رسیدند، اما در برابر فشارهای خارجی نتوانستند، مقاومت کند؛ این انقلاب اسلامی بود که توانست مقاومت کند، باید این انقلاب را دریابیم و از آن حمایت کنیم.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران  طی سخنانی در همایش بین المللی انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین المللی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی حقیقی است، نه شیعی و نه سنی، به رهبری مرجعیت انجام شد. ما در میان اهل تسنن به آن خلافت می گوییم خلافت اسلامی بر خلیفه شرط اساسی دارد که خلیفه باید از طرف مردم بیعت شده باشد. در جمهوری اسلامی ایران نیز چنین است از شورای خبرگان رهبری گرفته تا مجلس همه منتخب مردم و تحت تایید مرجعیت قرار دارند.

وی افزود: بیداری اسلامی دستاورد انقلاب می باشد که در سراسر جهان مشهود است؛ در مصر، لیبی و…گروه هایی انقلاب هایی را رهبری کردند، اما انقلاب اسلامی نمونه موفق و پایدار است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین بیان کرد: گروه های اسلامی در مصر و الجزایر انقلاب هایی کردند و به جاهایی رسیدند، اما در برابر فشارهای خارجی نتوانستند، مقاومت کند این انقلاب اسلامی بود که توانست مقاومت کند، باید این انقلاب را دریابیم و از آن حمایت کنیم تا از گزند غرب مصون بماند.

ابوشریف ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی، شوروی یک قدرت جهانی بود دیدیم که چه شد، این انقلاب اسلامی است که پایدار مانده و باید آن را به همه دنیا معرفی کنیم.

 

شیخ غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان :

انقلاب اسلامی انفجار نور در منطقه بود

شیخ غازی حنینه ، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان نیز در این همایش گفت : انقلاب اسلامی، ابداع‌کننده و تربیت‌کننده سیاست‌مداران و صنعتگران بزرگی بود که توانستند، صنعت اتمی را بدون نیاز به غرب و شرق بسازند.

وی افزود: جمهوری اسلامی یا همان انقلاب اسلامی ، نوعی انفجار نور در منطقه بود ؛ امام راحل فرمان داد و همه اهل تسنن و تشیع را مقابل صهیونیسم متحد کرد.

حنینه ادامه داد: در سال ۱۹۷۹ در آستانه نابودی فلسطین بودند و این انقلاب بود که فلسطین را زنده کرد ؛ امروز در بهترین مرحله هستیم ؛ ما آنها را به چالش کشیدیم؛ برادران ما و شما یک‌دست شده و در مقابل دشمنان اسلام فعالیت می کنند؛ ما امروز دست به دست هم داده و مقابل صهیونیسم‌ می‌جنگیم.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی است که مقاومت لبنان امروز از سوی همه اقوام‌ و ادیان موجود در این کشور محترم شمرده می‌شوند.

تجلیل از خانواده معظم شهداء و فعالان رسانه جبهه مقاومت

پوشش خبري ( سایت ها و خبرگزاری ها )

  • خبرگزاری قدس
  • خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
  • خبرگزاری میزان
  • خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا )
  • خبرگزاری تسنیم
  • خبرگزاری خانه ملت
  • خبرگزاری آریا
  • حبرگزاری آقای خبر
  • خبرگزاری صدای افغان ( آوا )
  • پایگاه اطلاع رسانی دولت
  • پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • پایگاه خبری پژوهش خبر
  • پایگاه خبری پناه مردم نیوز
  • پایگاه اطلاع رسانی فصل سیاست
  • پایگاه خبری دیده بان ایران
  • قطره
  • خبربان
  • خبرفارسی
  • خبرفهام
  • صاحب خبر

 

شبكه هاي تلويزيوني

  • المسیره / یمن
  • شبکه العالم
  • شبکه فلسطین الیوم / فلسطین
  • شبکه النجبا / عراق
  • شبکه المنار / لبنان
  • شبکه الغدیر / عراق
  • شبکه العهد / عراق
  • خبرگزاری صدا و سیما ( ایران پرس )
  • الکوثر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا